Trollets betraktelser 89 8 april

Haj!! (måste ju värna om mitt skånska påbrå!)

Måndag var jag på dagis en liten stund. Precis som jag skulle somna efter lunchen så kom dagisfröken på att Mamsingen skulle hämta mig tidigt så jag fick stiga upp igen.

Efter att Mamma hade hämtat upp mig så åkte vi till Chokladtanten. Hon var jättestor och jag tror att hon har ätit upp en bäbis till. De säger att Anka (Bianca) kommer snart, undrar hur det ska gå till....

Hos chokladtanten fanns det en studsmatta som var superkul. Mamma blev arg varje gång jag gick nära kanten så det gjorde jag många gånger. Till sist fick jag inte vara kvar på studsmattan....dumma mamma!! Vad skulle kunna hända? Jag har ramlat ner från högre höjder än så det och har inte skadat mig!!

Igår var jag också på dagis en snabbis och fick sova middag i bilen på väg upp tll pappa i Göteborg. Jag trodde att vi skulle stanna ett tag i Göteborg för mamma har ju påsklov nu. Men istället åkte vi tåg till mormor. Det var superspännande och jag tyckte att timmarna bara försvann.

Vi fikade, lekte i familjevagnen, tittade på Alfons på mammas dator och läste böcker. Och käkade massor av PEZ!!








Mormor verkade glad att se mig! Jag var glad att se henne men inte lika glad att se morbror Peter. Han är lite läskig!

God mat fixade Mormor och sen fick jag mååånga nya nappar. Jippi jippi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0