Trollets betraktelser 88 5 april

Hej på dig

Idag får du många bilder! Oj, så mycket mamma blixtrat!!



Har inte haft tid att uppdatera dig om min vecka förrän nu. Gisses så mycket jag har gjort och sett!! Måndag, tisdag var väl som vanligt, halva onsdagen med. Men när mamma kom och hämtade mig så började äventyret. Jag har varit med mamma och hennes stora barn på en lägerskola som heter "tosså" (Tåssjö).

Egentligen var det inte tänkt att vi skulle sova över på Tosså mer än en natt men en av mammas jobbarkompisar fick förhinder. Men det gjorde inget, jag sov jättebra där. Jag och Mamsingen delade på en 80 cm säng men vi behöver inte så bred säng egentligen, jag ligger ju alltid halvvägs upp på Mamma.

En bra sak med Tosså var att jag fick äta godis mitt i veckan. Och inte bara mitt godis. Jag stal mammas godis (såklart) och en hel del av mammas stora barns godis. De stora barnen var lite läskiga till en början men gott godis hade de!



En annan bra sak var att jag fick vara uppe jättelänge!! Vi grillade korv nästan mitt i natten och jag stoppade in en massa pinnar i elden. Undrar var de tog vägen sen för dagen därpå fanns bara en massa svart grus kvar...
 


På torsdagen lämnade mamma mig som vanligt på dagis men på kvällen var vi på tosså igen, superkul! På fredagen hände något ännu konstigare. Jag och Mamsingen åkte iväg...till dagis trodde jag men nejdå.... istället åkte vi till en verkstad, mamma lastade ut min barnstol och sen kom Kaaaarin och hämtade upp oss i sin bil.

Sen var jag med på alla skojiga aktiviteter på tosså hela dagen och somnade i bilen på vägen hem.

Babysimmet på kvällen var superkul och jag var visst superduperduktig. Övningen var att hålla i sådana där blåa flyt-hundben som ett flygplan och flyta omkring med huvudet under vattnet. Enkelt men det var inte så många av de andra simmarna som vågade. Jag var bäst, som vanligt. Sen var jag JÄTTETRÖTT!!! Egentligen skulle vi till MeandI-tanten på kvällen men det blev inte av. Lite synd.... jag hade ju ett paket åt henne....

På lördagen åkte mamma och jag upp till pappa i Göteborg. Universeum så klart!

Dit gick vi i dag med. Fiskarna är verkligen roliga att titta på. Va e´ de, säger jag om alla fiskar och pekar. Brax, lax och mal heter visst några av fiskarna. Ingen av dem hette Philippa, Emma eller Cilla.....




En massa gånger fick jag upp mamma på bron som går över rocka-tanken (rocka heter visst en fick också).



Sen hittade jag en häst som rörde sig fast den stog still. Det var kul till en början men när den rörde sig för fort så tyckte jag det var öite läskigt. Så då fick mamma rida tillsammans med mig. Då blev det riktigt kul!
Undrar vad en sådan häst äter.....








Sen sprang jag fort mååååååånga gånger. 41 sekunder på 100 meter!!

Klara, färdiga....



GÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!



Lite rutchkana....



Sen fångade jag och mamma bollar.... Fast det var några konstiga bollar. Jag såg dem tydligt men de kändes inte när de studsade på mig. Men jag såg att de studsade på mig...... Tyckte det var lite läskigt så mamma fick fixa det själv. Hon och pappa var lika bra på att fånga bollarna men mamma gjorde det på 7 cm klack och det gjorde inte pappa!!



Mer skoj ¨på Minipuls...



Sen käkade vi och jag fick min första sluski eller vad det hette. Rå fick! Hmmm, föredrar tillagad mat!!






Hej då!!!

Kommentarer
Postat av: M.a.D.D.i.X - Mamma & Gravid

Vilken sötis! Härligt med massa bilder, de absolut bästa bloggarna! :D Kär hårt!

2009-04-07 @ 20:38:26
URL: http://madelene1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0