Trollets betraktelser Egypten 8; 14 November

Hej

Detta blir min sista uppdatering från paradiset, imorgon åker vi hem. Jag skulle kunna stanna hur länge som helst bara Mamsingen och Pappa fortsätter att köpa nya badleksaker åt mig. Kannan, hinken och spaden är inte särskilt roliga längre, inte heller Miko-hunden som jag fick av MeandI-tanten eller bilen från McDonalds. Draken är roligast på land och bollarna är sådär.....

 

Men jag har uppfunnit en ny lek. Jag står på botten i poolen och sen dyker jag ner med hela huvudet i vattnet tills jag måste andas. De första 20 gångerna som jag gjorde detta så drog Mamma upp mig men u har hon äntligen förstått att jag vill dyka. Numera är det mest de som ligger runt poolen som till en början tappar andas och flämtar till. Efter ett par gånger så fattar de också vad jag gör och då applåderar de istället. Och desto mer de applåderar desto mer dyker jag. Och jag har superkul!!! Men jag gör det så länge att jag till slut är kall som en isbit och Mamsingen tvingar mig att gå upp.


Igår gjorde pappa en rolig sak. Han satte ihop alla mina nappar till en enda så nu vill jag ha det så hela tiden. Visst är jag söt?


Något annat som är väldigt kul är att springa på barnvagnsrampen. Upp och ner, upp och ner, upp och ner.


Jag har äntligen lärt mig gå nerför trappan utan hjälp. Så nu får Mamsingen inte hjälpa mig någongång på vägen ner. Upp går också bra utan hjälp men jag kan sätta en fot på varje trappsteg om jag får lite hjälp med balansen.


Men sitta i vagn vill jag inte!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0