Trollets betraktelser Egypten 2; 4 November

Hej på er i kalla Sverige

Här är det fortfarande strålnde sol varje dag och idag har det inte blåst heller! Superskönt!

I söndags var vi på utflykt, en snorkeltripp. Men ska jag vara ärlig så minns jag inte så mycket av trippen. Efter två bad i havet så somnade jag och sov i nästan tre timmar. Missade lunchen och att mamma var i och snorklade två gånger. Pappa fick bara snorkla en omgång men å andra sidan har han varit och dykt både igår och idag.










Jag och mamma har mest legat vid poolen och tagit det lugnt. Idag har vi i och för sig varit och skrikit på folk, eller Mamsingen i alla fall. Hon pratar på ett annat språk så jag förstår inte allt men jag förstår att hon är arg. Anledningen? Jaa, det kan man ju undra. För att hon är sån? :-D Jag tror att det beror på mina kläder nu igen. De blev ju kvar hemma i Sverige. Farmor packade lite klänningar och skickade dem i måndags. I lördags fick mamma en lapp om att brevbäraren sökt henne. När pappa ringde till det nummer som brevbäraren lömnat så bestämdes det att paketet skulle lämnas kl 5 på eftermidagen. Men brevbäraren dök aldrig upp. Idag när Mamsingen återigen försöker få tag i brevbäraen så är hans telefon avstängd och ingen vet hur man ska få tag i honom. Så jag springer fortfarande omkring i mammas linnen.

Annars händer inte så mycket. Det är en hel del egyptier som filmar mig och tar kort. Och väldigt många kommer fram och vill känna på mitt hår. Konstiga människor, de har ju massor av hår allihopa, mest på ryggen! När vi var i Old Sharm sist så fick vi sitta i mörkret och vänta på strömmen jättelänge. Konstigt land!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0