Trollets betraktelser 76, 15 -20 november

Hej på dig!! Bilderna kommer imorgon!
Nu var jag hemma igen.

Eller tror jag i alla fall, att jag är hemma i Sverige. Men hemma hemma är jag inte. Istället ligger jag i ett rum med två sängar och utanför finns en massa vitklädda tjejer som sticks. Och det finns massor av roliga leksaker här. En gunga, en shoppingvagn, en telefon och en tågbana. Tågbanan leker jag med så mycket jag bara kan, superkul är den. Mamma säger att jag får önska mig en sådan av jultomten som kommer om en månad. Och en dockvagn. Och en docka. Och böcker. Åhh, va julen är spännande!!



Bandage har jag fått på min ena arm. Bandaget täcker en rolig slang som jag försöker dra i så fort jag får chansen. De vitklädda tjejerna stoppar i medicin i slangen med jämna mellanrum. Och varje gång de sticks i mina fingrar så får jag en liten leksak.





Aha, du vill veta varför jag är här på sjukhuset? Jo, det var såhär. Mamma såg en stor knöl på min hals. Pappa övertalade henne att vi skulle åka förbi sjukhuset på vägen hem. Och de skickade mig hit där jag är nu. Jag och Mamsingen har sovit på detta sjukhus två dagar nu. Det är en trång säng men det går ändå. Det som är mest jobbigt är att det kommer nya rumsgrannar hela tiden på nätterna och de väcker mig. Medicinen sprutar de in tre gånger per dag via slangen på armen, kl 4 på morgonen, vid lunch och klockan åtta på kvällen. Igår sov jag ingen middag men det gck bra ändå. Funderar på om jag ska sluta sova middag, en massa dag försvinner ju då!

Oj, jag har ju glömt att berätta hur vi kom hem från det där varma stället som vi varit på så länge. Mitt i natten vaknade jag av att pappa lyfte upp mig och bar iväg med mig. Sen åkte vi buss fast det var helt mörkt ute. På flygplatesen tvingade
pappa mig att sova och jag vaknade inte ens när pappa bar ombord mig på planet. När jag vaknade var det ljust ute och under oss var det fullt av vitt, mjukt ludd. Mamsingen påstod att det var moln. Undrar om Mamsingen verkligen tror att jag är så lättlurad, moln finns ju inte under oss utan på himlen ovanför oss! Maten på planet var jätteäcklig så den vägrade jag äta. Det gjorde Mamma och Pappa också så vi köpte vars en hamburgare när vi hoppat av planet istället. Mammas väska hade gått sönder lite under resan men ingenting verkar fattas.

Här kommer lite fler bilder från vår sista dag i paradiset.

Här dyker jag!


Nya ballongdansen!



Kan vara söt när jag vill vara det! Speciellt om det vankas något smaskigt!!



Fick två goda smoothies att välja mellan. Jordgubb var bäst!





Mac Donalds är gott ibland!



Pappa och jag på väg mot nya handdukar



Malak och jag (vår morgonservitör sista dagen). Ser ni att jag redan har en ordentlig bula på halsen?



Pappa och jag busar! Gillar det skarpt!



Napp fick jag ha när jag badat klart och var genomfrusen. Det var därför jag badade så mycket, då fick jag ju ha nappen mycket fast det inte var natt!!



I vattnet igen!



Rutchkana är kul!



Hemma igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0