Trollets betraktelser 62; 7-17 maj

Hej på dig!
Jag hämtade mig rätt snabbt från dem långa resan till och från Mormor. Eller nästan i alla fall. Har börjat protestera högljutt varje gång det vankas brumbrumåkande men det går snabbt över. Egentligen tycker jag ju om att åka bil men det är lite kul att kunna protestera också.

Två dagar efter vi hade kommit hem från Mormor så åkte jag, Mamsingen och pappa på äventyr. Pappa fyllde gubbe och vi skulle fira det. Det är väl inget att fira? Men kul var äventyret i alla fall.

Först åkte jag och Mamsingen och skaffade pannkakor och sen fick pappa paket. Inga sådana roliga paket som jag fick när jag fyllde år men han får låna min LALA om han vill.

image242

Sen åkte vi till Danmark. Först åkte vi tåg. Jag tyckte det kändes helkul i fötterna att springa runt på tåget samtidigt som det körde fort framåt. När vi kom fram så sprang vi lite för att inte båten skulle åka ifrån oss och sen åkte vi båt. Jag fick en alldeles egen korv. Kan du tänka dig vilken färg båtens korvar hade? De var knallröda! Och ganska goda.

Pappa var nog ganska ledsen över att fylla gubbe för han drack öl både på båten och på ett stort utefik som vi gick till när vi var framme i Danmark. Jag roade mig med att städa torget. Tänk att människor slänger så mycket skräp på marken när det finns papperskorgar. Tur för Danmark att jag finns!

image243

Jag har blivit en stor tjej nu. Jag klarar av att sitta på stolar utan att ramla av och det tycker jag är kul.

image244

Jag fick inte åka sjal när vi var i DAnmark utan Mamsingen hade tagit med vagnen. Kan inte förstå varför för jag använde den knappt. Jag gick mest själv eller åkte på pappas eller Mamsingens axlar. När jag sitter på pappas axlar så är jag längre än alla andra. Lite läskigt men det känns bättre om jag håller i pappas öron. Och det gör jag, HÅRT!.

image245

På söndagen var jag och Mamsingen och pappa på stranden och grillade. Dit kom Kaktanten Helena, Lilla kakmonstret Isabell och Långa farbrorn Fredrik. Kaktanten gjorde skäl för sitt namn och hade en jättestor god kladdkaka med sig. Hon vet hur man gör mig glad, och pappa glad. Tror han är lite förtjust i hennes bakkonster! Javisst ja, Miko var ju också med. Det är så sällan han är hemma så jag glömmer ju bort honom. Han tyckte om att bada men jag tyckte det var iskallt om fötterna!

På måndagen tog Roland, min snälla granne, med mig och mamma till ne ny lekplats. Den var jättekul och sanden var precis lika god där som på min vanliga lekplats! Men rutchkanan var ännu bättre!

image247

Problemet med den nya lekplatsen var att jag inte riktigt visst åt vilket håll jag skulle ta för att komma hem. Mamma hann ikapp mig efter ett tag och styrde mig rätt. Hon börjar få svårare och svårare att hinna ikapp mig. Snart så kan jag rymma till MOrmor och hennes lekplats när jag vill!

image248

Igår var Kaktanten med mig och badade. De hade gjort så att bassängen var jättegrund så Mamsingen och Kaktanten fick hoppa runt som små grodor. Det såg jättekul ut. Sen käkade vi pizza med Långa farbrorn. Jag tycker om pizza och pizzasallad. Mamma somnade med mig så på det hela var det en kanondag.

Idag har jag och mamma varit på utflykt. Alla barn som föddes under 2007 har fått vars ett träd och idag har jag planterat det. Jag fick en alldeles egen spade så jag kunde gräva och sen gjorde jag något som jag aldrig sett Mamsingen göra (det gör farmor desto mer), jag hällde vatten på mitt träd. Jag ska åka och hälsa på mitt träd i Babyskogen om ett tag. Kanske vill du också göra det? I sådant fall står det i femte raden, tredje trädet från kanten. Jag visar dig gärna. Det är en gråal och bara min!

image249

image250

Så gick vi och dansade till Doris och Knäckebröderna. Jag tycker att jag har en ganska schysst mamma, hon hade mig på axlarna och dansade lika vilt som hon brukar göra hemma med mig. Ingen annan mamma eller pappa gjorde det. Tur att jag valde henne!

Sen åkte vi in och hämtade pappa på stationen. Han har visst varit på egna äventyr i ett vinland och solat, han var tomatröd i ansiktet. Jag ville visa pappa var jag planterat mitt träd så vi åkte tillbaka till Bruces skog. Alla barnen var borta och festen var slut men det gjorde inget. Dessutom verkade mamma hitta sin telefon igen. Tänk om jag hade planterat den, då hade jag haft ett helt teleföretag om ett par år. Undrar o mdet funkar på choklad också?

Nattinatti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0