Trollets betraktelser 55, uppdatering 11-17 januari

Så hade det plötsligt gått två veckor igen. Men det har varit ganska lugna veckor. Pappa har varit borta mycket och jag har blivit riktigt stabil på två ben. Gå vill jag inte. Mamsingen försöker locka mig men då faller jag som en fura rakt fram i famnen på mamma. Det är kul. Så kul att jag inte ens tänker försöka gå! Vi kan leka falla/ta emot leken länge och det är lika kul varje gång.
image169

På babysimmet så har jag lärt mig att ta mig upp ut bassängen. Det är ju bara att kräla upp på kanten när allt dykandet blir för tråkigt. Första babysimmet efter juluppehållet var inte särskilt kul. Jag hade helt glömt bort hur man skulle göra när näsan hamnade under ytan och fick jättemycket vatten i halsen. Men idag (söndag) var vi för fjärde gången på badet och nu sitter det som det ska igen. Måste ju träna, vi åker snart till Egypten. Mamsingen säger att Egypten är som en stor sandlåda. Förstår inte riktigt varför jag då måste träna på att hålla andan under vattnet. Men jag avvaktar och ser. Mamsingen har rätt ofta rätt, hon är inte lika dum som hon ser ut!!!

På tal om Egypten. Bara för att vi ska dit så åkte vi brumbrum till Helsingborg och en tant gjorde illa mig i armen. Det var inte så farligt men jag blev så arg så jag drog sönder min musikbok.

I torsdags fick jag vara hos Tanten och Lilltanten. Lilltanten såg lite vit ut, tror inte hon mådde så bra. Stora stygga farbrorn var också hemma men han är lite rädd för mig så han gömde sig mest på toaletten.

Sen en vecka tillbaka så har Mamsingen börjat slänga mig i säng tidigt. Det är jättejobbigt att kämpa emot och oftast somnar jag. Men jag har kommit på världens bästa hämnd. Både igår och imorse så fick Mamsingen stiga upp lite efter sex på morgonen. Duplo är alltid lika kul att leka med men mamma verkar inte alls uppskatta det.

image170
Nu ikväll fick jag se ett tv-program som mamma såg när hon var liten. Fyra kossor är färre än tolv myror tror jag det hette. De ritade en massa kludd på tv:n och sa MMMMMMMM. Så då sa jag det också. Och då skrattade mamma. Och då sa jag MMMMMMMMMMMMMMMM igen. Tycker om när Mamsingen skrattar. Jag kan börja skratta bara för att hon skrattar. Imorse satt hon och jag och tittade på youtube med en massa skrattande bäbisar. Det var kul men när mamma skrattar så är det ännu bättre.

Bäst just nu? Att sitta på pappas axlar, dra honom i öronen och säga : ITTA! ITTA!!

Nu ska jag sova!! Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0