Trollets betraktelser 54, uppdatering 2 -10 januari

Så vad har annars hänt i mitt liv? Jag har fått lite nya tänder så nu har jag fyra stora där uppe och fyra små där nere. Och oj så bra jag är att bitas. En dag puttade Mamsingen mig för att jag bet henne. Jag blev ju jätterädd men jag tror mamma blev ännu mer rädd för hon blev jätteledsen. Och sen fick hon ett stort blåmärke på benet.

Jag har lärt mig att ta mig ner från sängen och soffan men det kanske jag redan har berättat. JAg kan ta mig upp i soffan med men då behöver jag Stinko att stå på. Han har förresten inte varit hemma så mycket, tror han umgås med farmor och farfar en hel del. När vi var hos farmor och farfar sist så fick jag prova en av pappas gamla leksaker. Den var lite stor men den blir nog bra med tiden.

image160

Jag har klurat ut hur jag får hästen härhemma att röra sig, det var ju ganska enkelt när man väl kommer upp på den. Oftast får jag bara över benet halvvägs men det är kul det med.

image161

I måndags åkte pappa iväg igen. Vet inte riktigt var han tar väge men han tar med sig bilen varje gång och sen får jag och mamma gå och hämta den igen. Men Mamsingen har varit hemma jättelänge men idag var det kört igen. Farmor och farfar dök upp och i nästa sekund var mamma borta. Hon kom hem efter ett långt tag och det var tur, farmor hade missat att jag bajsat massor och det gjorde jättjättejätteont. Men Mamsingen har bra salva som tar bort det onda snabbt. Men jag fick lufta stjärten ett par timmar. Det kändes kul att kunna kissa på golvet när jag kände för det.

Igår var vi och träffade MeandI-tanten Johanna. Hon hade glömt sina barn hemma eller nått. Jag tittade och tittade men jag såg dem inte. Mamma handlade kläder åt mig för jag har nästan inga alls (hmmmmmm eller nått igen).

Nu måste jag sova. Du får lite bilder att glutta på istället för mina ord. Nattinatti!!

image163

image164

image165

image166

image167

image168

Kommentarer
Postat av: Pyttis

Jag gillar verkligen Trollets blogg!!! *kram*

2008-01-15 @ 14:22:59
Postat av: MeandI tanten Johanna

Hallå där.. :-D MeandI- TANT!! :-o

Gulle er!

2008-03-20 @ 00:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0