Trollets betraktelser 53, uppdatering 3

Nu är vi snart klara med uppdateringen, bara lite kvar.

Det är så mycket roligare nu när jag själv kan bestämma vart jag ska. Som en dag när mamma låg och badade. SJÄLV! Utan mig!! Pappa satt bredvid och jag fick sitta på skötbordet som var nersatt på golvet. Jag ville också bada så jag tog helt enkelt och klev i! Med kläder och blöja och allt.
image154

Fler fördelar med att kunna röra sig är att man kan sno en massa och försvinna iväg med förbjudna saker. Speciellt det där söta, bruna som finns i färgglada kartonger. MMMMMMmmmmm så gott det är. Fattar inte riktigt varför de sätter papper runt vissa av godsakerna med det kommer ut i blöjan efter ett tag. Mamsingen blev ganska förvånad häromdagen när bajset glittrade.
image155

Jag har dessutom lärt mig ta mig ner för sängen och soffan. Det där med sängen var bra att lära sig. Häromkvällen hade jag ingen lust alls att sova. Så när Mamsingen till slut blev arg på mig (för att jag bara fjantade när jag skulle sova, reste mig upp och så) och gick sin väg så kröp jag efter henne. Så paff hon såg ut när jag kom ut i stora rummet. Och jag slapp gå och sova på lääääänge.

Någon dag innan nyår så åkte Mamsingen, pappa och jag till icke-gudmodern Anna och hennes familj. Jag och Annas flicka Linnéa lekte massor och jag blev jätteledsen när hon skulle gå och sova. Jag stog vid hundgrinden och ylade, Linnéa ylade på sitt rum.

Dagen efter kom gudmodern Anna på besök. Hon är kul! Hon lekte massor med mig. Tycker det är lite synd att inte hon har en sån liten som jag är, hon skulle klara det jättebra. Det enda negativa med henne är att hon luktar som mormor. Tror det beror på den där konstiga rykande pinnen som både hon och mormor använder för att få friskluft.

Nyårsafton var vi ju på. Pappa rev ju halva huset och dammigt var det. Helt plötsligt blev det bråttom och i nästa sekund var vi hos tant Helena, lilltanten Isabell och Stora stygga farbrorn. Det blev en massa mat och sen hände något som jag inte riktigt kan förklara. Det small och lät och någon tände eld på stjärnorna. Så länge Mamsingen höll för mina öron så var det jättekul. Lilltanten tyckte inte det var kul utan skrek hela tiden. Jag somnade i vagnen på väg hem. mitt i natten och vaknade knappt ens när pappa lyfte ur mig och klädde av mig overallen hemma.

image156



Dagen därpå gick vi tillbaka till tantfolket och käkade pizza. Det verkade som om Mamsingen och pappa glömde bilen där igår för den stog där och väntade på oss.image157

Nä, nu ska jag sova....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0