Trollets betraktelser 52; Uppdatering 2

Hej igen!

Har så mycket att berätta så jag betraktar lite till!

Jag har varit och hälsat på mormor sen jag betraktade sist, eller nästan sist. Lite långt att ha hunnit fram och tillbaka sen igår. Har fått en ny bilstol så jag ser jättebra. Det jag inte tycker om med stolen är att bilarna bakom mig lyser mig i ögonen när det är mörkt ute. Jätteirriterande! Men vi åkte på dagen så det var bra. Resan gick rätt fort, min Mamsing är en riktig formel 1-förare. Men det ryktas om att hon kör mycket mer försiktigt nu än innan jag dök upp. Det var djur och diken som kom i vägen för henne då. Uppe hos mormor var det lugnt. Jag provade att äta helt själv men det är bekvmare att låta mamma stoppa in maten i munnen på mig.

image144

Träffade morbror och Jenny. Han är kul! Tror han gillar mig lite.

image142

Sen helt plötsligt dök pappa upp. Tänk att hur långt vi än åker så hittar han oss igen. Måste vara den där grejen som mamma har som spelar ibland och hon pratar med. Flera gånger har jag trott att hon pratat med mig men hon sitter bara och pratar med grejen. Grejen är förresten jättekul att slicka på. Och gnaga på. Inte så ofta jag får chansen så när jag väl får tag i den så tuggar jag så mycket jag kan. Men i alla fall, pappa dök upp och sen åkte vi i väg till huvudstaden. Jag såg många huvuden men inte fler än vanligt och inte såg huvudena annorlunda ut heller. Förstår inte det där. Vi fick bo i ett stort hus bredvid en enorm vit boll. Från rummet kunde man se en massa leksaksbilar som körde på vägen och när jag vaknade så hade den vita bollen färgat av sig för det var vitt överallt.

image143

Jag fick massor av god frukost som jag slängde på golvet men mamma var inte alls så noga med att plocka upp det som hon brukar vara.

Sen gick vi på babymässa. Och vi gick och gick och gick. Träffade Tuva och hennes mamma där också. Har visst träffat henne innan när hon låg i mamma Jennys mage men det minns jag inte. Tyckte lite synd om Tuva och alla andra ungar som måste åka vagn. Jag satt kungligt i sjalen hela dagen och det fanns så mycket att titta på.

image145

Men oj så trött jag blev. Somnade direkt när vi skulle åka hem. Och mamma hamnade nästan i slagsmål, förresten. Det var någon annans mamma som ville slita Melwins overall från Mamsingen men min mamma vann!! En riktigt fighter till Mamsing! Så nu har jag och Melwin likadana overaller. Ytterligare en blå, undrar om mamma inte vet om att jag är en tös? Men en röd POP-jacka köpte hon i alla fall!

Före jul någongång, i början tror jag så tog jag med mig Melwin till Göteborg. Vi gick på Liseberg tillsammans och Melwin vann en jääättestor giraff. Jag vann också men bara två vita tigrar. Deras nosar är hårda och jättegoda att tugga på. Vi sov i gudfars lägenhet och Melwin hostade hela natten. Tycker han har varit hostig länge nu.

image146


Mamma hade glömt sin tandborste så hon fick köpa en ny. Den var jättebra!!!

image148


På vägen upp till Göteborg svängde vi förbi de gula kassarnas affär, tror Mamsingen och pappa köpte en del julklappar där. Eller fick av tomten som de sa... Jag såg då ingen tomte, varken där eller hemma.

Några dagar innan jul var vi och hälsade på Melwin och hans föräldrar. Mamma och Pernilla skulle göra julgodis och marsipangrisar. Tror Mamsingen glömde all marispan där för jag fick inte smaka något. Melwin har en jättekul leksak, han har en trappa. Jag provade och lyckades ta mig ända till toppen. Ska nog bli bergsbestigare när jag blir stor. Undrar hur man kommer ner sen?

image149

Danmark har vi också hunnit åka till innan jul. Fick smaka röd korv. Kan faktiskt inte förstå varför jag tvingas äta burkmat som inte smakar någonting när det finns så mycket annat som är kalasgott. After eight tex! Fast den stal jag, tror det är ajaj. Allting verkar vara ajaj nu förtiden. Man får inte stoppa in pennor i vägguttagen, inte stå i diskmaskinen, inte dra i tavlorna eller stå i vagnen. Inte ens pilla på mammas dator är ok. Tyckte annars det var en bra idé att jag själv började skriva in blogg, Mamsingen gör ju det för sällan.

image150

image151

Mer kommer en annan dag!! Tjillivipp! Ok då, en bild till. . .
image152

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0