Trollets betraktelser 60, 8-9 april

Hej hej

Igår var farmor och farfar här. De hade med sig Stinko men han valde att följa med dem när de åkte hem igen. Jag och mamma tog en lugn kväll, myste massor och jag fick smaka hennes mat.

image224


Om du tittar noga så ser du att jag har så långt hår att jag kan ha tofs nu! En sån som Mamsingen har. Fast det kan hon ju inte längre, hon är ju korthårig! Ser inte ut som mamma!

image225Imorse väckte jag mamma tidigt men hon ville inte stiga upp så jag gav upp. La mig på hennes arm och slöade till klockan 7. Pappa hade visst kommit hem en sväng i natt men det märkte inte jag och han var borta när jag vaknade. Denna gång hade han bara handlat presenter till mamma, hon fick en konstig blomma som jag inte fick känna på.

Mamsingen och jag gick på ett jätteäventyr med massor av bus och cyklande. När mamma puttar för långsamt så ställer jag mig upp och då brukar hon skynda på. Pedalerna som jag inte riktigt når fram till har slutat snurra så de är nog paj. Tror pappa eller nån har lånat (och förstört) min cykel. Mamsingen lovade att hon skulle åka och köpa en hjälm till mig i helgen, få se om hon kommer ihåg det.


image221

När vi kom till lekplatsen så fick jag sitta länge och leka med sanden. Det känns kul att känna på sanden. Lyckas ibland få in en del i munnen utan att mamma ser det men hon genomskådar mig varje gång och tingar mig att spotta. Kan inte förstå varför jag inte får käka sand, man skulle ju kunna tro att det är kattbajs eller nått jag stoppar i munnen!

image226

Sen åkte jag rutchkana. Det var kul. Mamsingen får fortfarande lyfta upp mig till starten men sen klarar jag att få fart själlv!

image222

Rida häst fick jag också göra så länge jag ville. Tycker om när vi har massor av tid till att göra vad jag vill!

image223

På vägen hem plockade jag lite blommor till mamma. Hon tycker väldigt mycket om mig och jag tycker rätt bra om henne så jag tyckte hon kunde få lite ogräs.

image227

image228

Men roligaste på hela dagen var när jag fick gå i trappan själv. Så kul det är!! Jag var alldeles svettig när vi kom upp.

image229


På kvällen var jag på styrelsemöte. Fick igenom det jag ville och somnade direkt när vi kom hem. Det var en riktigt rikitgt bra dag!

Nattinatti!!!

Kommentarer
Postat av: lotta

Men huga så söt!

Ha det fint!

2008-05-05 @ 19:58:14
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0