Trollets betraktelser 48; 9-22 september

Och så hade det gått två veckor sen sist. Veckorna går så fort och nu när Mamsingen jobbar så går veckorna ännu fortare. Ska försöka berätta det jag kommer ihåg.


Vi har inte varit på öppna förskolan på kyrkan på två måndagar nu. Börjar nästan tappa den lilla gudstro som jag har. Första måndagen var jag trött, snorig och kinkig. Så jag sov bort hela eftermiddagen. Dessutom spöregnade det. Egentligen förstår jag inte vad mamma har emot regn. Så fort det kommer minsta lilla droppe så sliter Mamsingen upp en svart plastskydd som hon klär in hela vagnen i. Sen får jag sitta inne i denna plastpåse och kan knappt se ut. Jag får precis ut huvudet genom hålet. Men det låter rätt mysigt när det regnar på regnskyddet. Mamma brukar efter ett tag få samma frisyr som när vi babysimmar, lite som en dränkt katt. Undrar varför.
image105
Ja, babysim!! Det är kul! Förra fredagen fick jag bestämma själv när jag ville dyka. Jag skulle sitta i mammas famn och sen kasta mig i vattnet och simma till pappa. Helt plötsligt blev dykningen mycket roligare. Jag fattade aldrig varför Mamsingen hela tiden försökte dränka mig. I fredag satt pappa på kanten när det var babysim, han hade fått skott i ryggen. Det gör att han låter konstigt när han ska lyfta mig. Men det var kul ändå. Jag har kommit på att om jag kniper ihop ögonen och låter bli att andas under tiden som jag är under vattnet så är det inte så obehagligt och man slipper vatten i halsen, munnen och näsan. Så när Mamsingen sa ÅH DYK så blundade jag med både näsan och munnen. Siminstruktören sa att jag var en smart unge. Hmmm... vem har sagt att jag skulle vara dum?
image104

Här kommer jag upp från ett dyk..... lite småobehagligt.
image109

I söndags följde Melwin med och babysimmade. Instruktörerna var borta men bassängen var jättefull av andra barn. Melwin tyckte att det var jättekul så jag tror inte jag lurat honom när jag berättade om babysim. Bilden nedan har Melwins pappa tagit!
image111

I onsdags tog jag och Melwin våra mammor på äventyr. Vi åkte tåg in till Helsingborg. Fikade och shoppade. Sen åkte vi hem igen och gick på BVC. Där var det en tant som fick titta på min blåa nagel. Javisst ja, det har jag ju glömt berätta!! I lördags undersökte jag Mikos vattenskål. Jag har gjort det tidigare men Mamsingen brukar vara himla snabb med att lyfta bort mig innan jag undersökt botten på den ordentligt. Den är ju fylld med vatten och jättekul att plaska i. Men i lördags var det pappa som hade huvudansvaret för mig medan mamma tog det lugnt. Och han är väldigt lättlurad!! Så jag fick gott om tid att kolla in skålen. Men när jag skulle ha skålen som stöd för att resa mig så välte den rakt på mitt finger. Det gjorde jätteont! Jag skrek och skrek tills jag fick komma till mamma och sen gick det över. Det jag inte är riktigt med på är om det gjorde ont på mamma och pappa också. För Mamsingen började skälla på pappa och sen gick jag och pappa till sjukhuset. Där fick man vänta och vänta och vänta. Hann ju somna i pappas knä. Sen tog en farbror konstiga bilder på min hand. Han verkade vara en dålig fotograf, mamma brukar ju sikta på ansiktet när hon tar kort. Men kortet verkar ha blivit bra och det var ingen fara med mitt finger. Anledningen till att jag sen visade finger åt BVC-tanten var att Mamsingen tyckte fingret var större än vanligt. Hon är korkad! Nageln är ju blå inte större!!

Här nattar jag pappa när han kom hem på kvällen.image108


Har fått nya kläder. Jag vet att Mamsingen är 70-talare (70 år??? oj) men detta är ju löjligt!!
image107

Igår var jag och hälsade på Melwin. Det var kul. Tror han är lite kär i mig för han ska bara kramas hela tiden. Sov halva kvällen i mammas famn, det var mysigt.
image106


Vad har vi mer hunnit med? Hmmmm?.tänka. Minnet blir sämre med tiden?. Jo, vi var hos en tjej och fikade en dag. Där fanns massor av kompisar som jag visst träffat innan men som jag inte kände igen. Inte-gudmoren Anna ska skaffa sig en bäbis till. Undrar hur det går till?? Vi hjälpte mammas kontaktbarns mamma att flytta och kontaktbarnet var här och fikade länge så vi missade öppna förskolan. Kommer jag på mer så berättar jag det nästa gång!!

Hej då från mig och en puss till Melwis. Melwins mamma har tagit detta kort med sin mobil. Den får man inte heller äta upp!
image110

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0