Trollets betraktelser 47; 2-8 september

Hej hej! Dags att berätta lite om mina dagar igen. Dagarna går så fort så jag tror jag fyller 18 år snart?.

I söndags tog vi det mest lugnt. Både jag och mamma mådde lite halvkymigt så vi sov bort mestadels av dagen. Grinig var jag också men det får man vara när man inte får åka och bada, fastän Mamsingen lovat att vi skulle göra det!
image98

Måndag när jag vaknade så hade pappa försvunnit igen. Jag undrar vad han gör borta så länge varje vecka. Mamsingen kommer ju i alla fall hem varje dag så henne vet man ju var man har.

Vid lunch tog jag med mamma till BVC. Jag hade fått en ny BVC-tant men jag kollade inte in henne så mycket. Jag hade fullt upp att prata med tant Helena och se upp för doktorn som ville sticka mig. Det gjorde inte så ont, det verkade faktiskt som om det gjorde mer ont i mamma när doktorn stack mig......konstigt det där. 7120 gram tung var jag och 67 cm lång. Mamma skämtade och sa att jag var en riktig medelsvensson i vikt- Men vaddå medelsvensson? Pappa är ju en Karlsson så i sådant fall borde jag vara en medelkarlsson. Hmmm, är det kanske brevbäraren som varit framme ändå? Låg i alla fall på medelkurvan på vikt och en kurva upp på längd. Doktorn tyckte att jag var fin, inga röda eksem eller märken någonstans. Hon ville se om jag kunde vända mig själv. Ähhh.......va? Kan inte alla det?
image103

Sen åkte jag och mamma till öppna förskolan. Melwis var där och en hel del andra ungar. Gillade en av de andra mammornas strumpor. De var mycket roligare att kolla på än att sitta i mammas knä under sångstunden. Men de smakade inge vidare!!

På kvällen badade jag och mamma som vanligt. När jag inte riktigt ville somna så fick jag ligga i soffan hos mamma. Det tycker jag om så jag somnade nästan direkt.

Tisdag kom farmor och farfar som vanligt. De hade med sig Miko. Oj, så stor han är, hade helt glömt bort det. Och kul svans har han också. Han är så mysig att klättra på men jag tror inte riktigt han tycker om det. Han flyttar sig så fort jag kommer krypande mot honom.

Onsdag var det dags för nästa öppna förskolan. Vi går på två olika och ibland är Melwis med på båda men inte denna gång. Vi gjorde fotavtryck i deg, kändes jättekonstigt när degen gled mellan tårna. Jag flinade brett men många av de andra kidsen skrek hejdlöst. Men allvarligt? Inte var det så farligt??? Det fanns en liten tjej på förskolan som var född dagen efter mig. Hon kunde inte ens sitta själv och blev ledsen när jag ville klappa och nypa henne.
image99

På onsdagskvällen kom pappa hem. Mamma försökte hålla mig vaken så hon kunde köra brumbrummen och hämta pappa men jag somnade i bilen.

Torsdag försvann mamma. Det gör hon alltid när pappa är hemma. Undrar vad hon har emot honom? Jag försökte hjälpa pappa i köket lite så att han skulle kunna fjäska lite med mamma. Så numera är jag pappas lilla hjälpreda.

image100

På kvällen var på ett nytt tråkigt möte. Pappa hade tagit med min Brumbrum men jag trivdes bäst i mammas famn. Så hon fick sitta i nästan 3 timmar och vagga mig fram och tillbaka. MYSIGT!! Så vill jag alltid ha det. Mamma verkade inte riktigt lika nöjd men vem har bett om hennes åsikt?

Fredag, mamma borta igen och kom hem, som vanligt. Sen åkte vi på babysim igen. På babysimmet fanns en ny leksak som var så rolig. En vattenkana! Det rann massor av varmt vatten i den och det var så roligt att plaska i det. Fick åka den två gånger också men jag tycker inte om att hamna under vattnet. Så jag nöjde mig med att plaska, plaska, plaska.

Lördag sov vi länge. Till slut förstod jag att jag skulle behöva skaffa ny blöja själv. Tänk att jag aldrig lär mig att det är obehagligt att trilla ur sängen! Och att slå huvudet i väggen. Tycker huvudet är i vägen rätt ofta. Vi åkte till shoppinghuset och jag fick Biffstroganoff. Det var jättegott och jag blev jättebesviken när burken tog slut. Sen var det kväll.

Bad med mamma och sen nattinatti.
image101

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0