Trollets betraktelser3; 19-20 maj

Ibland undrar jag om mamma inte insett att varken hon eller jag orkar med hur mycket som helst. Som igår...vilket tempo vi höll. Pappa skulle ju till Barcelona på kvällen så mamma tog med mig till Väla så att pappa fick koncentrera sig på att packa/stryka. Sov nästan hela tiden trots att tant Helena försökte prata lite med mig.

Hem vid 13 och sen iväg till gammelfarmor i Vanneberga. Hon skulle hjälpa pappa sy in lite skjortor i midjan. Jag fick en rolig skrammelsak av mammas faster. Vid halv fem åkte vi hem och jag sov som vanligt i bilen. Väl hemma var det dags för mat och pappa packade klart. Vid sju kramade jag Gudmor Anna. Men sen fick jag nog av allt farande. Jag skrek i en timme för att visa mitt missnöje och sen la jag mig och sov. Mamma skjutsade in pappa till färjan vid ett på natten och jag sov hela vägen. Tycker om att sova i bilen.

Men man kan ju inte sova hela livet!! Klockan 6 på söndagsmorgonen så tyckte jag att det var nog men det tyckte inte mamma. Så vi hade lite slagsmål om huruvuda vi skulle sova eller inte sova. Jag vann!! Vi gick och la oss i badkaret istället. Jag tycker om att bada, specielt om mamma eller pappa är med. Tycker däremot inte om att komma upp ur badet, kallt och blött. Talade högljutt om att jag ville bada mer när mamma tog upp mig ur badet. Skrek tills mamma tröttnade. Då la hon mig på sängen och gick på toa.....då var det ingen idé att skrika så jag somnade istället.

På kvällen passade vi på att ta en långpromenad och handlade på vägen. Mat när vi kom hem och sen somnade både jag och mamma och vi vaknade inte förrän kl 2 på natten.

Som sagt, en väldigt lugn söndag!

image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0