Trollets betraktelser dag1; 17 maj, Kristiflygare och Norges nationaldag

Sov gott inatt, från klockan 01.00 till halv åtta i ett sträck. Vet inte riktigt hur länge jag tänker skämma bort mamma och pappa med denna vana. Men det tog ett tag innan mamma vaknade och kunde smila tillbaka. Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att hon bara låtsades sova, en fuling till mamsing..... När hon väl vaknade så visade jag henne ett helt nytt trick. Jag tog tag i hennes fingrar och stoppade in dem i munnen alldeles själv. Jag tror hon testade mig för hon knyckte tillbaka fingrarna ett par gånger så jag var tvungen att visa det om och om igen.  Goa fingrar har hon, mamsingen. Har ganska bra nytta av henne så hon får stanna ett tag till.

På tal om mamma. Mamma gjorde illa tummen igår när den stora blinkande lampan (projektorduken) ramlade ner. Pappa vill in till akuten men mamma säger att de inte gör något åt en ev spricka i tummen. Men oj vad hon gnäller. Så fort jag har velat bli buren lite grann så har hon pipt! Och denna kvinna ska ha fött barn...jisses.

Idag har jag varit med mamma och pappa på Väla. Framkallade kort så tackkorten från dopet äntligen kan skickas ut. Jag fick sitta BabyBjörn hela tiden. Det tycker jag är kul men jag fick lite mycket av det goda, blev lite kinkig och hade lite svårt att sova när jag kom hem. Mamma köpte en napphållare så nu kan jag med enkelhet välja när nappen inte ska vara inne i munnen, det är ju bara att dra i napphållare så åker den ut. Måste bara komma på hur man får in nappen igen. Mamma brukar fixa det men hon är så seg...hinner ju sakna nappen innan hon får tummen ur och stoppar in den igen. Den leken lekte jag för övrigt igår när vi skulle sova. Spotta ur, be   (skrik) om instoppning, spotta ur. JÄTTEKUL!!! Vi höll på tills jag tröttnade på leken, tror det tog en halvtimme eller nått.

Hörs imorr´n eller nått.image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0