Trollets betraktelser 9; tisdagen 29 maj

Tidigt i morse lät det jätte-otäckt. Hela rummet lystes upp och sen sa det BAAAAANG. Trodde det var något farligt men mamma verkade inte bli rädd så det var nog inget. Mamma kallade det för åska och jag tyckte nog det var lite läskigt ändå. Somnade ändå om och vaknade igen vid 8.

Jag och mamma tog det lugnt hela förmiddagen, bara myste, sjöng och pratade. Efter lunch gick vi på dagens långpromenad. Mamma skulle köpa medel för min skorv. Jag har inte så mycket men mamma har läst att det kan sprida sig till resten av kroppen så nu ska det bort.

Halv fem träffade mamma alla de som varit på föräldrarutbildningen. 3 tjejer och 2 killar blev resultatet av magarna. Jag var näst yngst och ng näst minst i storlek. Men sötast, ingen tvekan om saken!!! Alla andra utom en hade både mamma och pappa med sig. Jag tror att pappa missar väldigt mycket när han jobbar så långt bort....jag hinner ju glömma honom mellan  varven, Men idag när mamma hade högtalaren på den där roliga lysande saken som låter (mobiltelefonen) så kände jag igen rösten och skrattade. Passade dessutom på att stoppa in så mycket av ljudsaken jag kunde i munnen. Mamma sa att det var tur att hon köpt en fukttålig telefon.

Kvart över fem skyndade vi iväg till babysimmet. Det var mycket roligare än sist. Jag gjorde mina tre första dyk idag. Det var läskigt men mamma såg så glad ut så jag låtsades inte om att jag blev rädd. Hon brukar ju har rätt så det var nog inte så farligt..... men det kändes läskigt.....hmmm...det där måste jag tänka lite på.

Hem och få mat och plötslligt var hela dagen slut. Somnade i gungan under tiden mamma käkade. Natti natti!!image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0