Trollets betraktelser 8; 25-28 maj

Babysimmet var inte riktigt lika kul denna gång. Jag ville ju bara snutta på mammas hand och när jag inte fick det så blev jag ledsen. Mamma gjorde som man skulle och gick upp med mig ett tag och sen var det kul igen. Nästa gång ska vi göra de första dyken. Tror inte mamma tycker om det, det märks.

När vi hade badat klart så hade mamma fått ett meddelande på mobilen från pappa. Han hade tappat bort/checkat in sin plånbok. Så det var bara för oss att åka utomlands och hämta honom. Tycker min mamma är tuff! Hon packade skötväskan och begav sig till köpenhamn med en 3 månaders knodd en fredagskväll. Tuff men lite dum. Bara för att jag är hennes barn så räknas jag inte som barn enligt SJ. Och ändå köpte hon en barnbiljett till mig. Sen åkte vi och jag blev hungrig. Mamma hade velat visa mig bron över till Danmark men jag hade myyycket viktigare saker för mig, mat )man är väl skåning???)

När pappa dök upp så hade jag somnat och jag sov ända tills de lastade ur mig ur bilen hemma i Sverige, Ängelholm igen. käkade lite till och sen sov jag i 4 timmar till.

Kunde bara inte förstå varför mamma var så himla trött när jag vaknade vid sju, det brukar vi ju göra. Jag tog mamma och Stinko på en långpromenad så att pappa fick sova. Jag fick en rolig sak av honom som burrar när man drar den i stjärten. Fina färger hade den också och den lätt så prassligt roligt när man rörde vingarna.

Tvätta 6 maskiner och en snabbis till Väla hann vi också med under lördagen men den gick snabbt.

Söndag....morsdag. Pappa hade glömt att köpa present åt mamma på mors dag, fast han hade lovat att hjälpa mig med det. Går inte att lite på grabbar..... För att rädda nackskinnet så erbjöd han sig att bjuda mamma på bruch på Torstens men nr vi hade traskat hela vägen ner på stan i ösregnet så var det stängt. Mamma och pappa gjorde brunch hemma istället. Det märktes på mamma att hon var lite ledsen över att inte bli uppvaktad på mors dag. Hon drar ju hela lasset här hemma om veckorna. Lite avlastning för hon väl när pappa kommer hem men han ber och får hjälp med mig..... Han fattar liksom inte sig riktigt på mig. Men i alla fall... hennes humör smittade av sig på mig och jag kände mig kinkig hela dagen.

Åkte och hälsade på farmor och farfar. Fick en tröja som pappa hade när han var ung. Tror att de ljuger. Den passade ju mig, hur i tusan kan pappa ha haft den? Den magen liknar ju den som mamma hade när jag låg där inne.

Måndag....pappa tog sig till stationen själv så jag lät mamma få lite sovmorgon. Halv åtta ville jag ha mat, ny blöja och lite sång. Kom på att jag också kan sjunga. Men mamma påstår att jag tom sjunger sämre än vad hon gör. Kan jag inte tänka mig. Har mamsingen hört sig själv någongång? Skulle inte tror det. Hade hon inte varit min mamma och jag så väluppfostrad så hade jag bett henne sluta. Men det är ganska kul när hon gör ljud och pussar på mig. Sen badade vi. Det tycker jag är kul i alla fall. Vi badade länge och jag visade mamma att sparkar i vattnet som jag lärt mig på babysimmet. Det var alldeles blött i badrummet när jag var klar, tom på spegeln ovanför tvättfatet.

På eftermiddagen tog vi en lååååångpromenad. Pumpen skulle lämnas tillbaka, biljetterna från i fredags lösas in och paket på Coop skulle hämtas. Tre timmar var vi ute och gick. Vi förresten. Mamma och Stinko fick gå, jag låg i taxin och sov hela rundan, skööönt. Mamma passade på att kolla in mitt dagis. Måste lämna in papprena så snart som möjligt.

Kvällen gick åt till att äta och titta på tv. Kolla på bilden nedan och se hur kul jag tycker tv-tittandet är.

image10

Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0