Trollets betraktelser 7; 24-25 maj

går flög och for vi igen men jag trivdes kalasbra med livet. Först hämtade vi upp tant Helena, klänningsök stog på uppdragslistan. Jag fick en SÖTNOS-nappflaska av henne, tror jag diggar henne väldigt mycket. På vägen till Väla så svängde vi inom den affär som jag tycker är roligast....Babyland. Min taxi skulle servas. I affären var det massor av galna människor och alla bar på nya stolar till taxi...bilbarnstolar kallas det visst. Så mamma var ju tvungen att köpa en hon med. Jag fick välja färg så jag tog den silvriga. Den kommer jag få en massa goa sömnstunder i. 1100 kr sparade mamma på den affären som hon kan lägga på kläder, kläder och mera kläder till mig. Och tro det eller ej men vi fick faktiskt in bilbarnstolen också i Bubblan. Volkswagen Beetle måste vara en av marknadens största bilar!!!

Taxin blev servad och nya bromsklossar monterade, de gamla var paj. Har försökt få mamma att förstå att taxivagnar ska rullas snabbt och nu fick jag ju bevisat att hela mamsingen är en bromskloss..... Hon kör bil för långsam (130 på motorvägen), med taxin ner på stan (12 minuter), får fram maten för långsamt (flaska är mycket bättre!! TAck Tant Helena som visar var skåpet ska stå ;-) ).

Sen var vi hemma hos en jobbarkompis till mamma. Anna-Märta heter hon och hon var jätterolig. När vi kom hem därifrån fick jag mat och sen somnade jag som ett riktgt styrelseproffs..... fniss.... mamma skulle på bostadsrättsmöte och jag passade på att sova mig igenom alla högljudda diskussioner. Öppnade ena ögat då och då för att kolla så att mamsingen inte rymt. När jag vaknade så hade mamma redan värmt urpumpad mjölk i flaska till mig så jag sörplade i mig 140 ml medan alla gamla tanter tyckte att jag nog var det sötaste de någonsin sett (vet jag väl) och att de aaaaaaaldrig varit med om ett så tyst och snällt barn (vi får väl se vad de säger när jag snor deras jätteunderbyxor och tillverkar drakar av dem om ett par år). Sen satt jag i mammas knä under middagen. Men sen ville jag hem, talade om det för bromsklossen, jag menar mamsingen och då gick vi hem. Både mamma och pappa blev visst invalda i styrelsen. Sen var den dagen slut.

Idag vaknade jag vid 7 och väckte mamma med det bredaste leende jag hade på lager. Hon blir liksom lite mer samarbetsvillig om jag gör så. Vi gick ut och gick med Stinko. Mamma behövde äta frukost så det gjorde vi på Marlyn. Hem och städa lite. Pappa kommer ikväll och mamma kan inte bestämma sig för om vi ska åka till Danmark och hämta honom eller inte..... Men först babysim kl 17. JIPPIIIII!

Nu ska jag ligga och banka skiten ur leksakerna i babygymet ett tag. De svarar ju inte när jag försöker prata med dem!!!!

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0