Trollets betraktelser 4; 21 maj

Då var det måndag redan. Idag var det bara mammagruppen på BVC som stog på programmet.

Började dagen med en lång promenad med den stora slajmige boxern. Så varmt det var ute och mamma som envisades med att ha mössa på mig. Var alldeles svettig i håret när vi kom hem. Ville inte heller varken sova eller äta pga av värmen.

Mammagruppen var inge vidare. Rummet vi var i var så himla varmt och alla andra ungar började skrika för fulla halsar...men inte jag. Mamma var så stolt över mig tills jag kom på att babymassage är skittråkigt och ville göra min röst hörd om detta. Sen gallskrek jag i 10 minuter, så högt att mamma var tvungen att gå ut ur rummet. Sen var jag glad igen.

Mamma vägde mig på BVC och jag hade gått upp 200 g (nu väger jag 5260g) sen förra gången men BVC-tanten var inte nöjd ändå. Men mamma började förstå varför alla andra ungar går upp så mycket mer i vikt än vad jag gör. Av de fem knoddar som fanns i rummet på BVC så var jag den enda med myror i baken. Jag tränade på att vända mig från rygg till mage (dumma mamma som hrla tiden vände mig tillbaka), tränade på att flyga och cykla, sjöng och viftade med armarna, log mot alla och sen vändträning igen. Alla andra ungar låg som grönsaker och stirrade rakt ut i luften.

Nu ska jag sova lite. Haft svårt med det idag så mamma har tagit upp vagnen. Passade på att bajsa ikväll fast det inte var onsdag.

Hörs i morr´n!


image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0