Trollets betraktelser 2; 18 maj

JAg sov länge idag, ända till kvart i 8. Då väcktes jag av väckarklockan, tvättstugedags. Sen jag började dregla så har visst min tvätthög ökat ordentligt. Denna gång hade mamma dessutom lite kläder inropade på Tradera också. Pappa gick ner i tvättstugan medan jag och mamma låg och pratade lite. Hon tycker fortfarande att det är kul att jag säger grrrrrr. Jag försöker härma hennes R men det går inte riktigt. Men jag jobbar på saken.

Vid halv ett gick jag och mamma till stan för att träffa Pernilla och hennes pojk Melwin. Melwin är tre veckor yngre än va jag är men han väger mer...men jag är sötare!!! Och vaknare, han bara sover hela tiden när vi träffas. Mammorna käkade på nya stället City men maten var visst bara blääää. Har inte förstått det där med mat, det luktar ju inte ens gott. Nä, tackar vet jag mjölk. Det hände något läskigt på restaurangens uteservering. Den stora illaluktande familjemedlemmen (Miko kallas han visst) drog omkull vagnen. Vilken tur att mamma hade satt fast cindskyddet ordentligt så jag ramlade inte ur. JAg vaknade inte ens. Men mamma hade en puls på 400 och vovven fick sig en ordentlig skrapa. Stygga vovve!!!

Efter maten gick vi till Hembygdsparken. Mamma och Pernilla ville ha glass. Därefter var eftermiddagens utflykt slut och mamma promenixade hem.

Efter maten åkte hela familjen till Väla. Pappa skulle växla pengar, han åker till Barcelona på söndag. Mamma passade på att köpa en Windstopper på Polarn och pyret (min favoritaffär). De hade halva priset på den just nu.

På vägen hem stannade vi på Supermarket för att handla lite men då hade jag fått nog. Jag var SUPERHUNGRIG och trött, lite varm och mycket irriterad. Så det lät jag mamma och pappa veta. Vilka röstresurser jag har!!!

Denna bild kommer in i tidningen imorgon. Visst är jag bara sååååfin??

Dags att sova!! Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0