Trollets betraktelser 10; 30-31 maj

Igår orkade mamma inte skriva, hon somnade tillsammans med mig på soffan. Det var fullt upp som vanligt. Mamma säger att hon har mer att göra nu när hon är mammaledig än hon hade nr inte hade lilla mig.

Vi sov till 8, gick ut med Stinko och handlade vätska till mamma. Som hon dricker! Skulle kunna tro att hon r en smygdrickare. Just nu är det ppeljuice som gäller. Det tycker jag luktar gott. Jag var halvvägs ner i glaset innan mamma fick stopp på mig. Har börjat förstå att allt det dära som mamma och pappa har stoppat under näsan för att lukta på, faktiskt går att stoppa i munnen också. Mammas franska nougat lyckades jag nästan ta en tugga av men mamsingen var lite snabbare. Vilken snåljåp hon är.....

Efter Mikos morgonpromenix (jag fick sitta framåtvänd i babybjörnen, så kul!!) så badade mamma och jag badkaret och åkte sen bil ner till stan. Mamma och Melwins mamma Pernilla skulle käka lunch ihop. Sen gick Pernilla och mamma körde till Öppna förskolan. Efter halva sångstunden slngde mamma in mig i bilen igen och vi åkte till MVC. Där var det en tant som gjorde mamma nervös så jag grät mig igenom hela besöket. Mamma fick ett MVG av tanten, som visst var barnmorska, när det gällde att kunna knipa.

Därefter blev jag inslängd i bilen igen och vi åkte tillbaka till Öppna förskolan.

Kvällen var lugn men gick fort och plötsligt tyckte mamma att det var nattinatti. Tyckte inte jag men mamma övertalade mig efter ett tag.

Imorse var mamma jättesvår att väcka. Försökte prata och sjunga för henne men det var inte förrän jag började hotfullt ge ton som hon slog upp ögonen. Men då var jag arg. Jag hade faktiskt legat läääääänge med en äcklig blöja.... blött och kallt. Mamma påstog att jag hade vaknat och velat haft mat tre gånger i natt men det förnekar jag bestämt......har ju kommit på att man kan sova och äta samtidigt. Tänk att jag klarar av att göra två av livets bästa saker samtidigt!!!

Vid 10 åkte jag taxi till Tant Helena och lilltanten Isabell. Mamma lyckades få skoskav av promenaden,,, inte mö de fina tål.... Hade ingen lust att sova på vägen dit och mamma fick gå och bära mig stora delar av resan. Så mycket det finns att titta på och lukta på. Och alla ljud..... Dessutom i mammas mysiga men skumpiga famn.... livet är verkligen bra.

Vi stannade lnge hos tanterna och jag fick bada fossingarna i lilltantens pool. Det var ju kallt, inte alls som på babysimmet. Ville inte sova där heller. Sova kan man väl göra när man skaffar en etta med lock.....

Åkte hem och jag somnade. Mamma tog en lite närmare väg hem så jag fick bara sova i 40 minuter. Sen var jag klarvaken igen.

Klockan sju somnade jag äntligen på riktigt, dvs sov mer än 20-40 minuter i stöten.

Imorgon kommer kanske pappa hem....han ligger magsjuk just nu. Krya på dig pappa och stanna där du är om du inte blir frisk...vill inte må pyton!!!

Nattinatti

Kolla in mina nya tofflor förresten!!! Det har jag gjort hela kvällen. Giraffer är roliga, speciellt de jag har på fötterna!!!
image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0