Trollets betraktelser 31; kvällen 28 juni - 29 juni

Jag skrev ju och berättade att mamma hade lovat mig banangröt. Hon gjorde en stor tallrik och det luktade så himla gott. När hon kom i närheten med tallriken så tog jag tag i den och försökte få mig en smakupplevelse, har varit lite ont om sådana. Några sketna gurkbitar och lite sorbé... fattigt. Javisstja, den där lilla lilla biten chokladmuffins som tant Helena försökte med men det smakade så illa så det vill jag bara förtränga.

Tillbaka till den väldoftande banangröten. Mamma tog lite på en sked och hällde det i munnen på mig. Jag har sett när pappa smakar vin så jag försökte göra likadant. Lite konstig konsistens hade det allt men det var.... JÄTTEGOTT!!! Vad är det för hemska människor jag valt till föräldrar som förnekat mig detta innan? Stygga stygga mamsingen!!! Jag bara gapade som en fågelunge och gick det inte snabbt nog så hjälpte jag mamma genom att ta tag i skeden. MUMS. Är lite besviken på dukningen...om hon nu vill att jag ska få smaka på världen, borde hon inte köpt en haklapp då? Eller i alla fall snott en haklapp på McDonalds? Nu fick jag sitta med en kökshandduk runt halsen. Dessutom var det en snålis till mamma. En stor tallrik och jag fick bara ett tiotal teskedar. Mamsingen sa att det också var för mycket för mig men det var ju så gott. Men det är väl bäst att inte klaga för då kanske banangröten får stryka på foten.

image40

Till mamsingens försvar får jag väl säga att jag faktiskt fick gröt idag med. Och då lite mer. Detta trots att jag var på ett jäkla humör igår kväll så både mamsingen och mamsingmamsing (mormor) trodde att jag hade ont i magen. Så lättlurade!!

Idag har jag åkt brumbrum igen. Mamma lät mig inte sova på förmiddagen förrän vi satte oss i den gröna brumbrummen. Jag somnade innan vi ens backat ut från parkeringen. När jag vaknade var vi någon helt annan stans och sprang bland kläder. Mamma verkar ha blivit nöjd för hon hittade en likadan klänning med kryp på som jag har en frotteoverall. Tycker den verkar lite liten för mamsingen.....

Sov mig igenom nästan all shopping, hela vägen hem och hela kvällen. Till slut var mamma så orolig för mig att hon väckte mig. Jag käkade lite tills jag upptäckte att hon ätit lök! USCH!! TVI!!! USCH!!! Jag vägrar!! Få hit min banangröt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0