Trollets betraktelser 30; 28 juni

Jag undrar vad det är för värld som mamsingen valt att föda mig till. Det här med miljön och klimatet är otäckt. Idag har jag upplevt fruktansvärd hetta, ösande regn och tryckande huvudvärk.... men det sista är kanske inget väderfenomen.

Slut på morgondagens problem för dem tänkte jag lösa en annan dag.

Jag och mormor var ute och gick en lång runda. Hon var rätt ok på att skjuta på min taxi och jag passade på att berätta allt jag visste om löven, himlen och molnen. Tror inte hon egentligen uppskattade det för hon ville att jag skulle somna. Det var jättevarmt och det tog ett tag tills mormor fattade att jackan gjorde saken ännu värre. När vi kom hem så visade det sig att mamsingen hade badat. UTAN MIG????!!!??? Man kan ju bli sur på mindre. Bara för det så ska hon inte få tvätta håret på mig när jag blir två och tro mig, det lär jag minnas!

Sen åkte vi ner på stan. Där träffade jag lite nya kompisar. En söt kille med samma hårfärg som Melwins! Jag trodde först att det var Melwin när jag såg den brandröda kalufsen men den här killen hade nog ätit mer mat än Melwin för han var mycket större! Tror denna stora kille blev lite kär i mig eller i alla fall i mina skor. Han var väldigt närgången, lite otäckt var det allt men samtidigt så kul. Han använde knäna till att ta sig framåt. Det ska jag också försöka lära mig. Den andre nye kompisen hade ett häftigt namn Milton. Tror jag ska prata med mamsingen om det namnet när det dyker upp en lillebror... eller en lillasyster. Men det blir lite konstigt om en lillasyster ska heta Milton. Hmmm... men om hon får mitt namn så kan hon få låna min nya namn-napp ibland.

Var var jag? Jo, Milton. Han var inte lika intresserad av mig, konstig typ. Jag som är universums medelpunkt?!

Fick nya skor, likadana som jag redan har fast vita. Skofetischisten, Gabriel med den röda kalufsen fick likadana men svarta. En solhatt som inte täcker ögonen lyckades mamma också hitta.

Somnade som en stock och vaknade när vi var hemma hos mormor igen. Där träffade jag nästa kompis. En supersöt tjej! Varje gång jag skrattade åt henne så skrattade hon åt mig. Tror faktiskt att hon är precis lika fin som jag är!

image39
Ikväll ska jag få smaka på banangröt för första gången. Jag är skeptisk.....
Hörs snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0