Trollets betraktelser 29; 26-27 juni

Igår var det en konstig dag. Mamsingen skulle som vanligt ut och fara med mig. Men istället för att bara packa skötväskan så packade hon massor!! Och inte fick jag sova på morgonen heller..... Hann bli riktigt arg innan hon satt mig i bilen och jag äntligen fick data John Blund. Men det var väl inte det som var det konstigaste...nä, det konstiga var att jag tyckte jag sov läääänge men brummbrummen var fortfarande igång när jag vaknade. Fick mat och somnade efter mycket om och men igen. När jag vaknade; samma sak igen. Brummbrummen lät fortfarande. Då fick jag nog och vi la oss på en filt i gräset en lång stund. Sen tillbaka in i den gröna brummbrummen. Efter flera dygn eller nått så verkade mamma också tröttnat på att sitta i brummbrummen så då gick vi och hälsade på en tant som jag tyckte jag kände igen. Hon presenterade sig som mormor men det får hon nog bevisa först. Men kul var hon, hon tittade och skrattade åt mig hela tiden, sådana människor tycker jag om.

På kvällen gick vi ut och gick en stund och jag somnade igen. Det var den konstiga dagen.
image37


Imorse ville jag inte sova mer, det blev alldeles för mycket av den varan igår. Så mamma och jag la oss länge i badkaret. Så mycket jag tycker om att bada!! Och dessutom med mamsingen. Livet kan nästan inte bli bättre. Om jag bara kunde få lite mat samtidigt som jag badade med mamsingen så skulle lyckan vara total!

Mormor skulle masseras så vi åkte ner på stan. Jag hann ju somna i brummbrummen på vägen ner så mamma väckte mig när hon skulle sätta mig i babybjörnen. Hon satte mig åt fel håll så jag såg knappt någonting så jag somnade av tristess efter ett tag. Vaknade och fick mat.

Sen åkte vi till ett ställe som hette Billige Nisse eller rättare sagt det som finns kvar av det. Vi var där jääääättelänge och jag gillade inte lukten alls därinne. Mamsingen berättade att mer än halva affären brunnit upp och det var därför det luktade läskigt. Jag tyckte inte alls om det och protesterade högljutt. Tystnade så fort vi kom ut i friska luften igen. Fattar inte varför massor av människor köade för att få komma in i den lukten!

Kvällen var lugnt tills mamsingen bestämde att jag skulle sova. IGEN??? Jag gör ju inget annat än sover. Så kul det kommer vara att fylla ett och när jag tittar tillbaka på mitt liv så inser jag att jag sovit bort det! NEJ!!! Det tog visst mamsingen och mormor nästan 1½ timme att få mig sova. Det tyckte jag var kul!
image38

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0