Trollets betraktelser 28; 25 juni

Imorse åkte pappa till jobbet, kommer visst inte se honom på 10 dagar. Låter länge men ärligt talat har jag inge hum alls om hur länge det är. Ibland känns det länge mellan gångerna jag äter...undrar om det är 10 dagar.....

Mamsingen och jag låg och gosade hela förmiddagen. Jag skrattar mig alldeles röd i huvudet när mamma blurpar mig i magen. Så kul hon är! Men sen var hon inte lika kul, hon filade min klor så nu får jag inte lika bra tag i henne när jag vill något. Får återgå till att dra henne i håret, klart effektivt det med.

Vi gick ut med Stinko och sen dök plötsligt Tant Helena med lilltanten upp. Fick åka en annan brumbrum. Tror mamsingens brumbrum är bättre, den går i alla fall fortare. Jag tycker om att det går fort annars protesterar jag högljutt. Vi åkte till Väla och Ikea. Jag ville inte alls sitta själv i en barnstol idag när mamma skulle försöka äta. Varför ska jag det? Då kan jag inte försöka sno åt mig något käk. Det lyckades jag inte riktigt med ändå men försöka duger. Eller jo, förresten. JAg lyckades få tag i lilltantens juiceflaska och på något vänster fick jag inte sugröret i munnen. Men det smakade inge vidare. Förstår inte riktigt det där..... tycker det mesta ser och luktar likadant men det smakar inte alls likadant. Apelsinjuice var visst ingenting som jag fick sno för flaskan med sugrör försvann fort. Hela min body var full av gula fläckar!

Mamsingen köpte en napp med universums coolaste namn på!!! (Alicia så klart, vad trodde du?? Pucko!!!)

Farmor och farfar hälsade på under kvällen och jag passade på att visa alla trick jag kunde. Jag vände och vred mig, jag skrattade med ljud (det känns kul i hela magen) och jag dregglade massor. Tror jag flörtade bra med dem för de verkade gilla mig. Glada såg de i alla fall ut att vara. Men de tog Stinko med sig, undrar var han ska någonstans?

Sen fick jag mat och somnade som en stock!!

På allmän begäran så krävde jag att mamma la ut en bild på när jag käkar gurka... mumsigt. Men små barn ska visst inte tycka om smaken av gurka. Men det är klart, jag är ju ingen liten unge, jag blir faktiskt 4 månader på onsdag!

image35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0