Trollets betraktelser 27, 24 juni

Vilken konstig dag det har varit idag. Först var det jättevarmt fast det var tidigt på morgonen och sen lät det så där otäckt igen, dunder och brak.

Jag har egentligen haft rätt tråkigt idag så jag har tränat på det här med att vända till mage. Så idag har jag gått från att "vill vända, vill vända, oj, vad hände???" till "vill vända, klart!". Vill dessutom ligga på magen när jag ska sova men mamsingen envisas med att vända tillbaka mig. Tror att hon bara ger igen. Jag hindrade ju henne rätt effektivt från att ligga på magen i ett halvår.

Mamsingen och pappa har möblerat om idag så att jag ska kunna få min egen lekhörna i stora rummet. Mamma är rätt trött på att snubbla på babysittern, min monstergung, leksaker, babygymet och hoppgungan. Så därför satte de sängen i taket! Ser så ut i alla fall. Klart mysko, hur ska gästrna kunna sova där???

Somnade i vagnen när mamma och pappa gick och köpte pizza. Mamsingen kom på nackdelen med att ha köpt en aprikos windstopper..... jag är ju en rosa tjej så allt skär sig mot jackan. Även rosa nappar.... Som om jag bryr mig...näpp.... funderar fortfarande på det där med sängen....i taket...hmmmm....

Det hände något kul förresten idag. Min mamma pussade på mina fingrar. Det kändes så kul så jag stoppade in ett finger i munnen på henne. Det kändes jätteroligt det med. Så nu försöker jag så fort jag kan att få in fingrarna där. Mamsingen verkar inte tycka att det är lika kul men som jag sa innan....som om jag bryr mig...fniss. Nattinatti!!

image34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0