Trollets betraktelser 26; kvällen 22 juni -23 juni

Usch va vi kom hem sent igår, somnade som en stock så jag hann ju inte berätta om min första midsommar.

Som sagt, det regnade och regnade. När vi åkte till Tant Helena så hade det regnat klart, jag tror att vattnet till slut tog slut. Jag fick som vanligt en gurkskiva av tanten, tycker det är ganska häftigt att tugga på den. Smakar helt ok också, tror jag. På tal om tanten. Har kommit på att tant Helena är en riktig falsking!!! Hon har nästan likadana "food stations" som mamma men de är tomma. Undrar om det verkligen är lagligt med sådan falsk marknadsföring? Hur jag än glodde och klämde på dem så hände ingenting!

Mamsingen och pappsingen fick däremot mat (hur de lyckas övertala Tant Helena att få mat vet jag inte men jag spanar vidare!). Sen fick jag och lilltanten Isabell vars en krans av blommor. Fattade inte riktigt meningen med den och mamma fick inga fina foton, jag bara glodde surt på henne när hon försökte. Trams att ha blommor i håret!! De ska man ju stoppa i munnen.
image30

Sov en liten stund på kvällen men inte tillräckligt. Det var skönt att komma hem till min egen säng. Jag undrar hur länge jag måste stå ut med att mamsingen och pappa sover i min säng?

Imorse sken solen. Vi busade i sängen en stund innan vi gick ut med Stinko.
image32

Vi gick till Hembygdsparken och träffade Melwin och hans mamma och pappa. Jag tror faktiskt att Melwin kände igen mig idag, jag fick ett nästanleende. Han är lite småsvår att flirta med, han bara sover jämt. Men inte idag, idag pep han istället hela tiden...puhhh, småbarn... han är ju 3 veckor yngre än mig.

På vägen hem fick jag sitta i vagnen. Det tycker jag är kul men jag blir så trött av det. Så mycket att se, lukta och höra. Dessutom sätter mamma så roliga saker på mna fötter. Det går att dra i dem och då blir de långa. Sen pillar mamma lite på mina fötter och vips är de ihopskruvade igen. Då kan man dra i dem igen, jättekul!
image33

Somnade i gungan hemma när mamsingen och pappa käkade mat. På det hela taget en bra dag!
Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0