Trollets betraktelser 25; 21-22 juni

Idag sa jag åt mamma att ta det lugnt och varje gång hon förrsökte göra något annat så pep jag. När inte det hjälpte så skaffade jag mig lite feber också, 37,9. Inte mycket men tillräckligt för att mamma skulle förstå. Så det blev som sagt en lugn, smågrinig dag. Vi gick och hämtade ett av mammas otaliga Traderapaket på Coop. Bajsade för andra gången denna veckan.

På kvällen åkte vi och hämtade pappa. Denna gång kände jag igen honom! Men han har inte riktigt samma vana som mamma med att lista ut vad jag vill så jag blev lite arg på honom. Mamma hjälpte honom en hel del men på det stora hela så överlevde jag.

Somnade tidigt och ville sen ha mat varannan/var tredje timma. Mamma var helt slut när vi vaknade på midsommarafton.

Vi skulle ha gått till Hembydgsparken idag men regnet öste ner. Mamma säger att det är typisk svensk midsommar... så min fråga är.... vad är då typisk norsk midsommar?

Snygg mössa jag har, förresten? Det är min JÄTTEstora nalle som mamsingen köpte i Thailand åt mig. Den jäkeln överföll mig och la sig rakt över skallen på mig. Fick hjärtskärande kalla på mamma för att får bort Mr Big. Puh, det är farligt att för en gångs skull ligga i spjälsängen, det ska jag aldrig mer göra!
image29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0