Trollets betraktelser 24; 20 juni

Idag har det varit varmt, varmt, varmt. Som tur fick jag vara rätt lättklädd när vi gick till Hembydgsparken för att träffa de andra mammorna. Hade klänning (som var jättegod att suga på) och korta pantalonger och keps. Ben och armar smörjde mamma in med något vitt grejs som smakade apa...hur det nu smakar.

På eftermiddagen gjorde jag en ny upptäckt. Mamma och jag går ner i källaren ungefär en gång i veckan. Där nere är det till en början svalt och luktar som mina rena kläder för att efter ett tag bli varmt, fuktigt och varmt igen. Men har inte riktigt fattat varför vi går ner där men så igår såg jag det. Mamma gör så att mina kläder får åka karusell. Du vet så där som jag och mamma gjorde på babysimmet i fredag, när det går runt och runt. Jag satt i hårdliften och tittade på kläderna ända tills jag somnade. När jag vaknade igen så var vi tillbaka i lägenheten. Hmmm, lämnade hon kläderna i vattnet själv? Hoppas inte hon gör det med mig också.

Kvällen var lugn och vi gick och la oss väldigt tidigt. Jag käkar lite oftare om nätterna just nu så mamma börjar bli rätt trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0