Trollets betraktelser 23; 19 juni

I natt har jag käkat ofta, så ofta att jag fick lite dåligt samvete. Mamsingen orkar kanske inte med att rulla min taxi om hon inte får sova. Så jag lät henne sova ända till kvart över nio. Och sen busade vi! Jag hade som vanligt dragit ett örngott över ansiktet. När jag vände på huvudet åt sidan så såg jag mamma och då skrattade jag. När jag såg att hon såg mig (och skrattade) så vände jag upp huvudet i örngottet igen och sprallade med armar och ben. Sen vände jag huvudet åt sidan igen, mamma skrattade, jag skrattade och så vände jag upp huvudet igen. Så här höll vi på läääänge. Mamma försvann en snabbis för att hämta laddaren till mobilen och sen filmade hon vårt bus. Så kul vi hade. Mamma påstår att hon aldrig skrattat så mycket i hela sitt liv och att hon fortfarande ikväll har ont i kinderna. Om hon tyckte det var kul så kommer hon nog gilla mina kommande 50 år.

Vi käkade lunch med Melwin och Pernilla vid halv ett och följde med dem till BVC. Jag vägde 20 g mindre än igår och jag tror det stressade mamma. Undrar hur jag ska få henne att förstå att jag mår jättebra och att jag kommer berätta för henne högljutt den dagen jag inte mår bra/får för lite mat.

Kvällen var lugn, vi badade, gick ut med Stinko och tittade på tv. Eller mamma tittade på tv, jag föredrar skärmsläckaren på mammas dator. Hade svårt att komma till ro och vaknade ett par gånger under kvällen men mamma börjar bli bra på att somna mig igen.

Natti natti

image28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0