Trollets betraktelser 22; 18 juni

Tänk att dagarna går så fort! Som idag, har knappt hunnit sova...eller rättare sagt, det är just det jag bara hunnit göra.

Pappa gick iväg tidigt i morse, tror han skulle åka med tåget. Undrar om han tycker det är lika tråkigt med tåg som jag tycker? Jag åkte ju utomlands med tåg för någon vecka sedan men missade helt Öresundsbron pga att mamsingen inte väckte mig. Suck, dumma mamma.

Tillbaka till idag... fick lite käk av mamma och sen sov hon ända till kvart över nio. Då hade jag försökt få liv i henne ett tag men det var inte förrän jag tog tag i hennes hår som det hände något. Det där håret är bra, jag kan få henne att komma jättenära, det är jättegott att suga på, det stänker inte något om man spyr på det och det går att väcka henne genom att dra i det. Bra uppfinning!!!!

Vi promenixade 2½ timme med Stinko, jag sov tills vi kom till BVC. Egentligen behövde vi inte gå dit men mamma ville väga mig. Hade visst inte gått upp särskilt mycket, vägde 6040 g med blöja och kläder. Så nu ska mamsingen börja tvångsmata mig igen till den 4 juli då vi visst ska på en riktig BVC-tid.

Hem och käkade, maten var densamme men det är supergod! Fick sitta lite i hoppgungan men jag har inte riktigt fattat mig på den. När mamma är i närheten så funkar den! Den gungar och studsar och är superkul. Men så fort mamma inte är i närheten så står den bara till. Måste tänka på funktionen lite...den kanske inte, precis som mig, funkar utan mamsingens mat..... Återkommer när jag fattat vilket bränsle den går på.
image25

Sov sen tills mamma ryckte upp mig och vi tog den gröna brumbrummen till ett ställe som luktade illa. Mamma sa att det var en gödselstack som luktade men ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att det luktade skit. Hon är inte så smart, den där mamsingen men jaja, hon duger. Sen bytte vi brumbrum, jag somnade och när jag vaknade så fanns tant Helena framför näsan på mig. Hon är kul och hon ser så himla lycklig ut när jag skrattar åt henne så jag försöker göra det rätt ofta. Men vet du vad hon gjorde? Hon stoppade in något i munnen på mig. Luktade gott men smakade avskyvärt! Spottade ut det igen och bestämde mig för att aldrig mer äta muffins, inte ens i så små bitar som den hon trugade i mig. USCH!!!

Sen åkte vi hem till henne. Lilltanten Isabell var inte hemma men han som ser lite farlig ut var där. Flörtade med honom på avstånd, kändes säkrast. Sen fick mamma mat. När jag sen satt i Tant Helenas knä så fick jag en rolig leksak. Den var rund, ljusgrön, blöt och smakade.....ja, vad smakade den.... smakade inte som något annat jag ätit (har inte så mycket att jämföra med men ändå). Den var helt ok i alla fall och jätteskön att gnugga gommen med. Gurka tror jag leksaken hette och den vill jag leka med mer. Ska berätta det för mamma någon dag. Och sen bajsade jag. Så skönt. Det var ett bra tag sen sist så det var på tiden.

Somnade i bilen på väg hem, fortsatte att sova i gungan när vi kom hem och plötsligt var den måndagen slut.

Jo, förresten. Mamsingen har varit lite trög med att sätta in bilder men det finns två nya bilder i bloggen för den 16 och 17 juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0