Trollets betraktelser 21; 17 juni

Söndag... väckte mamma vid fem för lite frukost. Somnade sen igen men det gjorde inte mamma. Den idiotan gick upp och drack upp en avslagen cola och fick en koffeintripp utan dess like.

Halv tio hämtade tant Lotta upp oss för lite shoppingäventyr. Vi skulle in på Polarn o Pyrets rea. Hade jag vetat hur mycket folk det skulle vara där, hur långt tid det hade tagit och hur varmt det skulle bli så hade jag stannat hemma! Det var så himla mycket folk där och vi fick stå i kö i mer än en timme för att få betala. På köpet tappade jag min napp så jag fick hålla till godo med mamsingens pekfinger. Smakade helt ok det med så jag var nöjd. Och så mycket fina, färgglada kläder mamma köpte till mig. Jag valde faktiskt själv en klänning. Jag tog den helt enkelt och stoppade in den i munnen så mamma kände sig nog tvungen att köpa den. Men jag hade rätt bra koll på storleken, tänkte att 62 skulle vara för liten i augusti så jag slickade på en 68 istället. Mamma tror dessutom att hon omedvetet blev tjuv också. På kvittot finns ingen grön och vitrandig mössa men det låg en sådan i påsen.

Sen gick resten av dagen alldeles för fort. Pappa städade lite och mamma och jag gosade oss igenom eftermiddagen. Jag var grinig och ville äta lite men ofta. Och som vanligt fick jag bestämma. Mamma är bra, hon fattar att hon inte har så mycket att säga till om. Bäst att hålla henne kort så hon inte tror att det är hon som ska föra dansen, så att säga. Badade med pappa och sen var det natt.
image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0