Trollets betraktelser 20; 14-16 juni

Oj, vad dagarna går fort. Hela tre dagar sen jag skrev. Men jag har så mycket att göra så man hinner inte allt.

I torsdags var jag med mamma på jobbet. Hon verkar ha ett ganska lugnt jobb. Vi satt mest och fikade hela dagen. Lärare verkar enkelt, undrar varför mamma pluggat så mycket för det.

Upptäckte en ny luktsensation. Varm chokladmjölk. Mamma drack många koppar sådan under torsdagen och det luktade verkligen supergott. Jag stack ner hela näsan i koppen och sniffade som en blodhund...mmmm. Försökte ta tag med munnen i koppen men mamma är fortfarande lite för snabb. Äppeljuicen lyckades jag dock få tag i på kvällen men USCH!!! Det ver inge vidare, hur kan mamma dricka sådant elände? Jag hoppas verkligen inte att allt smakar så illa när det luktar så gott!

På eftermiddagen skulle mamma gå på brandutbildning. Jag sov mig igenom hela teorin. Men praktiken var jag med på, sittande på mammas mage i Babybjörnen. Det var häftigt men lite läskigt. Varje gång elden flammade upp så slog jag ut med armarna men mamma verkade lugn så det var säkert inget farligt. Dessutom flörtade de två brandmännen med mig.... Så jag ska nog bli brandman när jag blir stor!!!

På kvällen tappade mamma kameran i golvet så det blev glassplitter över hela golvet. Osså blev hon ledsen igen, det är ett himla galande på henne just nu. Dessutom fick hon ju den enda missade skärvan i foten! Men det verkar som att det inte var kameran som gick sönder utan bara skyddsglaset.

Fredagen gick i nästan samma stil, mamma fikade och pratade med en massa människor. Och jag luktade på ckokladmjölk....många gånger. Sov inte särskilt bra under dagen så därför var inte babysimmet så kul på kvällen. Slapp dyka så mycket. Istället låg mamma mest på rygg och flöt med mig på magen. Det tycker jag om.

Vid nio gick vi och hämtade pappa på stationen. Eller rättare skrivet, vi skulle ha träffat honm där. Men mamsingen och pappa hade nog missuppfattat varandra för pappa gick en annan väg. Därför skällde mamma på honom sen. Tycker hon skäller på honom mycket.

Lördag.... den dag jag gillar allra mest. Både mamma och pappa i sängen, ingen stress och ingen tid att passa. Vi gick till hembygdsparken på förmiddagen. Jag sov ingenting på vägen. Det finns ju så mycket att titta på. Har du tex sett att de gröna sakerna på träden rör sig? Vet inte hur de gör det men jag ska spana vidare och berätta för dig sen hur de gör. Kul ser det ut i alla fall. Och så låter de!! Schhhhhhhhhhyyyyy. Jag försökte härma men jag dregglade mest ner mig när jag försökte. Nedan ser du mig och min coola (nåja, hon tror det i alla fall och jag är för väluppfostrad för att ta ifrån henne den tron) mamsing.

image27

På kvällen var vi och hälsade på Melwin. Jag var jätteintresserad av honom. Jag kände och klämde, drog i hans kläder och rev honom. Men han bara ville sova. Vilken tråkmåns! Men han är fin. Gillar hans hårfärg, knallröd. Försökte dra i det men fick inte riktigt tag. Då är mammas hår bättre. Som hon skriker när jag tar ett kärlekstag. Tycker det är superkul!!! Så jag gör det ofta!!

Hade svårt att somna när jag kom hem igår. Men med mamsingen nära och mat i massor så somnade jag tillslut.

Ska be mamma ta lite nya kort så jag kan lägga ut dem här!

Imorgon ska mamma och jag till POP och shoppa. JAg vill inte ha de där hemska bodiesarna med Bondgårdar på men jag tror att jag och mamma är ganska överens om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0