Trollets betraktelser 19, 13 juni

Idag försvann mamsingen igen! Fattar inte vad hon har emot mig... för hemma vill hon inte vara. Eller nu är jag orättvis! Det hörde jag att hon ville vara. Mamsingen var ganska ledsen när hon kom hem. Hennes chef har krånglat till allt med schemat så mamma inte får ha de elever som hon helst vill ha och dessutom verkar chefen tro att hon kan jobba 4 dagar i veckan. Undrar var jag ska vara den sista dagen.... Mamma och pappa diskuterar om mamsingen ska vara hemma hos mig under hösten också och att pappa är hemma på heltid i vår. Det blir bra vilket som bara mamma slutar vara ledsen!

Som sagt, hon försvann i morse men kom hem vid lunch igen. Hennes mat smakar bättre än den utpumpade som pappa värmer i mikron. Försökte tala om för honom att man inte ska värma min mat i mikron men han fattar inte trots att jag upprepade de flera gånger. Puh, vilket pucko.
image23

Sen gick hela familjen till Hembygdsparken och fikade. Jag vara hungrig igen, bara 1½ timmer efter att jag fick mat tidigare. Hem och bada med mamma. Det är kul! Mat igen och sen hämtade vi mina popshorts. De var jättefina men lite stora men jag hade tänkt att bli lite längre och yjockare än jag är idag...

När mamsingen och pappa sedan skulle handla lite mat så somnade jag och sov tills mamma varit nere i tvättstugan en sväng.

Det var den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0