Trollets betraktelser 18, 11-12 juni

Igår gjorde jag mamma lycklig..eller ännu lyckligare än vanligt. När hon blurpade mig på magen (blåste så magen fladdrar) så skrattade jag. Inte bara stort skinande smile utan riktigt HAHAHAHAHAHAHAHA. Tänk att hon kan bli så glad över att jag tyckte det killades.... konstig mamma.

På tal om konstig. Igår bara försvann hon jäääääättelänge. Sen plötsligt dök hon upp, jag fick mat och allt var som vanligt igen. Pappa sa att hon var och jobbade. Det tycker jag inte om...det är ju faktiskt hon som är matproducebten här i familjen!!!

På eftermiddagen gick vi och lämnade den gröna brumbrummen. Rutan som pappa bankade på när jag blev inlåst måste lagas. Jag åkte min  taxi med mamma och pappa körde brumbrummen. Jag fick halvsitta när vi gick dit och det var jättekul. Man ser så mycket mer. På vägen hem åt mamsingen och pappa glas men som vanligt snålade de.

Kvällen var lugn.
image20

image21

Idag, tisdag, har det inte varit riktigt lika varmt. Men mamma försvann idag med och var borta läääänge. Så länge så att jag till slut fick övertala pappa om att åka och hämta henne. Fick sitta i en massa främmande människors knä även om jag tyckte att jag kände igen en av dem. Hon som kramade mig mest, Susanne hette hon visst.

På kvällen var det dags att för babysim. Jag tycker inte om att dyka och idag skulle jag kastas mellan mamma och pappa i vattnet. Usch va otäcka föräldrar jag valt. Men i övrigt var det ganska kul.

När vi kom hem så ville mamsingen att jag skulle sova men det hade jag ingen lust med. Så jag och mamma la och och läste boken med skrattande bäbisar. Det var en god bok. image22

Sen berättade mamma att idag är det exakt ett år sen hon fick bekräftelse att lilla jag flyttade in i hennes mage. Hur det gick till ville hon inte berätta men jag kommer nog på det förr eller senare. Tror mamma var lite ledsen över att jag inte är kvar i magen, eller nått. Hon fick nämligen tårar i ögonen när hon berattade hur glad hon blev när det dök upp två streck på graviditetstestet. Hon visade mig tom testet men när jag ville undersöka det mer noggrannt med munnen så fick jag gunga istället. Och i gungan somnade jag som vanligt.
Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0