Trollets betraktelser 17, 9-10 juni

Lördagen var varm, varm och varm. Mamma, pappa, Stinko och jag gick till Hembygdsparken men där var inte mycket folk. Alla var antagligen och badade vid havet. Det borde vi också har gjort för jag blev jättevarm. Och arg! Kunde ju inte sova i min taxi pga av värmen. Kräver att AC installeras i mitt åkfordom!

På eftermiddagen sov mamma en stund och jag terroriserade pappa. Kvällen tillbringade vi hos mammas kontaktbarn. Hon hade tagit studenten och mamma och pappa var inbjudna för att fira detta. Jag sov mig igenom hela kvällen när det äntligen var svalt nog för det.
image18

Söndagen var ännu varmare. Pappa skulle bjuda mamsingen på brunch på Torstens. Pappa plockade fram kläder men som vanligt var det mamsingen som fick klä på mig. Men hon är rätt bra på det så jag sa inget. Mamma sa desto mer, tror hon är arg på pappa ibland. Jag skulle ha solhatt på mig, hade mamma bestämt. Men då får hon ju faktiskt köpa rätt storlek!  Titta för du se:
image19

På Torstens försökte mamma få i mig lite vatten men usch så äckligt. Sen försökte hon med mjölk också men i den värmen var det inte gott heller. Så det slutade med att jag protesterade högljutt och vi gick hem. Mamma fick bära mig för jag ville inte ligga i den o-aircondition-taxin som jag har.

På kvällen åkte vi till standen och grillade. Tant Helena, Lilltanten Isabell, Fredrik Mikoslime, Gudmor Anna och farbror Jonas var också där. Och plötsligt var hela helgen slut.

Imorgon ska jag bara vara med pappa hela dagen. Mamma ska jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0