Trollets betraktelser 16; 8 juni

Idag har jag inte sovit mycket och det har delvis berott på att mamma inte varit sig riktigt lik idag. Gråtit och gråtit och gråtit. Fattar inte riktigt över vad. Jag menar, ja, solen sken jättestarkt men jag satt faktiskt bara inlåst i bilen i ett par minuter innan pappa hämtade hammaren och pangade en ruta. Hann ju inte ens bli uttråkad. Lite otäckt var det när pappa slog på bilen men mammas tårar var mer läskiga. Hmmm, vuxna människor är konstiga.

Sen åkte jag och mamma till hennes jobb. Hon skulle visst börja jobba idag. En massa stora och lite mindre människor var framme och pillade på mig. Till slut somnade jag en stund i babybjörnen. Hem och sen iväg igen till tant Helena och lilltanten Isabell. Luktade gott av nybakade muffinskladdkakor men som vanligt fick jag inte smaka. Börjar tröttna på denna diskriminering. Tror jag ska anmäla mamsingen till TO, Trollombudsmannen.

Sen var det babysim. Tycker jättemycket om att simma. Men det där med dykandet är inge kul. Men jag har efter tre gångers dyk kommit på hur jag undviker det. För precis innan mamma och pappa försöker dränka mig så ska jag visst kolla dem i ögonen, sen säger de "Ådyk" och sen får jag vatten i halsen. Men om man tar bort första momentet så kan de inte köra ner mig under vattnet. Provade idag och det funkade. Så länge jag låg på mage eller rygg och simmade så tittade jag jättegärna på dem. Men så fort de liksom satt mig upp i vattnet så visste jag vad som var på gång och då gällde det att undvika att titta på dem. Funkade superbra!!! Pappa påstår att jag är för smart för mitt eget bästa.

Sen åkte vi till stranden och grillade. Inte ens där ville jag sova. Men när vi kom hem så somnade jag i gungan, sov tills mamma gick och la sig, fick ny blöja och lite käk och sen sov jag till sju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0