Trollets betraktelser 15; 7 juni

Idag sov jag länge, ända tills pappas klocka ringde klockan åtta. Han skulle visst jobba hemma idag så jag tog mamma på promenad så inte hon skulle störa honom. Vi var ute och gick i nästan 3 timmar. Jag sov nästan ingenting, man kan ju inte sova hur mycket som helst. Hemma fixade mamma lunch och jag käkade lunch, fortfarande bara mjölk som gäller. Jag börjar bli lite nyfiken på vad det är mamma och pappa stoppar i munnen. Det luktar gott (äppeljuice och choklad).

I eftermiddags försökte mamma få mig att sova en stund men det var inte många minuter som jag gjorde det. Tror egentligen att hon ville ha mig i säng så att hon också skulle kunna få sova lite. Men nänä.

Bilen var jättevarm när vi satte oss i den för att åka till mammas jobb. Idag var det inte en massa yngre vuxna som skulle lyfta mig, klappa på mig och utropa hur ssssööööööööt jag är. Mamma skulle skriva lite omdömen för dem elever som hon inte satt betyg på. Verkar som jag har en riktigt stygg mamma för det tog evigheter.

Idag fyller min morbror år och jag fick hjälp av mamma att skicka ett mess till honom.

På kvällen gick mamma, jag och pappa på styrelsemöte för bostadsrättsföreningen. Jag skötte mig hyfsat bra men så tråkigt det var. Jag hann vara vaken en lååång stund, hann sova en lååååång stund (30 minuter enligt mamsingen) och sen vara vaken i evigheter igen. Sen var jag helt slut och somnade hemma i gungan medan mamma och pappa käkade.

image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0