Trollets betraktelser 13; 3-4 juni

Vi började söndagen men att gå en långpromenad. Egentligen skulle vi gå till en loppis men mamma och pappa hittade inte dit så vi fick bara gå en sväng. Jag sov som en gris i taxin hela vägen förutom den lilla stunden då mamma ville att jag skulle ligga på gräsmattan och lukta på blommorna. Mamma och pappa käkade glass, det luktar gott. Försökte ta en tugga men mamma var för snabb.

Var och handlade på Maxi och köpte en begagnad trehjuling (ny taxi!!). Mamma tycker det är synd om min vanliga Brio-taxi att släpas i sanden. Dessutom tål den inte riktigt det, bromsarna går åt skogen (eller snarare i sanden). Jättebillig Babyjogger, vinröd med punktering. Men den fixar säker pappa... eller mamma när hon tröttnar på att tjata på honom....

Sen slappade vi hela kvällen.

Märkte under natten att mamma sov illa. Kunde inte förstå varför hon vaknade hela tiden och puttade på mig. Hon hade glömt att sätta på mig andningslarmet och i vanliga fall när hon vaknar så brukar jag blinka som en italiensk julgran. Andningslarmet gör visst det när det funkar som det ska. Men i natt kunde hon ju inte se något blink vilket gjorde att hon i nästan medvetslst tillstånd puttade på mig. Så varje gång hon puttat på mig så passade jag på att ge igen genom att vilja äta en slurk. Jag var egentligen inte hungrig men mamsingen vaknar till ordentligt då... Payback-time!!! Ska jag behöva vakna så ska hon!

Vaknade sedan när klockan ringde vid 8. Jag och mamma badade. Jag plaskade så det stänkte om det, det är så kul. I mammas pool så kan jag sitta på botten, det är också kul. Det kan jag inte göra i den jättestora swimmingpöl som vi brukar åka till men den är också jättekul. Imorgon ska dessutom pappa med.

image14
Halv tio var vi hos BVC-tanten. Mamma var så nervös att jag inte skulle gått upp i vikt ordentligt denna gång heller. Men exakt 500 g hade jag "tatt" mig (ser ni!! jag pratar skånska!!) sen sist. BVC-tanten var nöjd. 63 långa underbara cm var jag och skallen växte som den skulle. Men sen var BVC-tanten elak. Hon stack mig!!! Jag fick sitta i pappas knä och det gjorde jätteont. Men det gick över så fort jag fick komma upp i mammas famn igen. BVC-tanten sa att jag kunde bli lite sjuk av sprutan så mamma köpte alvedon på vägen hem. SÅnna som man stoppar i baken. Passar mig rätt bra faktiskt, jag har ju snart bajsdag (på onsdag) så supparna kanske får igång mig. Har lite ont i magen just nu och fiser avgrundsfisar. Till och med Stinko går iväg när jag släppt mig. Men han skulle bara veta att han faktiskt också luktar ibland!!!

image15

Vid tre åkte vi tillbaka till vårdcentralen. Pappa har haft jätteont i magen sen i torsdags och mamma misstänkte salmonella. Vi skulle avvakta till fredag sa farbror doktorn.

På eftermiddagen var jag grinig och hade lite feber. Somnade i min monstergunga och sov mig igenom när kroppen dödade vaccinet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0