Trollets betraktelser 12; 2 juni

Idag vaknade jag inte först. Mamma hade ställt klockan så att hon skulle kunna ringa och väcka pappa, hans tåg gick visst jättetidigt. Men det är klart, jag har ju varit vaken tre gånger i natt. Var lite småhungrig och fick väcka "skafferiet" ett par gånger. Sista gången kom jag på ett supereffektivt sätt. Mamma har ju skaffat ett andningslarm som man sätter i blöjan. När jag väckte henne andra gången så var jag jättesvettig så mamma stog av mig pyjamasen. Så när jag fick tråkigt vid fem/var lite småhungrig så pillade jag helt enkelt bort larmet från blöjkanten och vips så var mamma vaken. Antagligen grannarna också för vilket liv larmet förde. Blev jätterädd.

Vi körde till stattionen för att hämta pappa, det spöregnade. Min mamma är bra snäll! Åkte och käkade frukost och sen hem och nanna lite. Åkte och handlade på Maxi och sen kom tant Helena och hennes sambo Fredrik. Jag passade på att visa mig från min allra sämsta sida. Stackars Fredrik visst nog inte vad han gjorde för fel och vad han skulle göra åt det.

Sen läste pappa lite för mig. Tycker om att titta på bilderna. Favoritboken just nu heter "Vad kör Molly" och mamma gör alltid så roliga ljud när hon lser den. Det tog ett litet tag men med hjälp av mamma så fattade pappa tillslut hur han skulle läsa. Han trodde att man läser genom att läsa det som står och sen vända sida. Och han ska vara smart?? Nööööööööö!!!

NAttinatti
image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0