Trollets betraktelser 11; 1 juni

Oj vad dagarna går fort.

Väckte mamma rätt tidigt idag. Vi tog en promenad ner till Supermarket för att handla mat åt Stinko-hunden. När vi kom fram hade affären inte öppnat så vi fick stå och trängas med pensionärerna.

Vid tolv åkte vi till Väla en tur med Melwin och Pernilla. Men jag kan nog inte bertta alltför mycket om den trippen, jag sov närmligen hela tiden. Hem och äta läääänge. Gillar att äta...ibland. Men ibland, speciellt när vi har varit hos BVC-tanten som gör mamma hispig, så försöker mamma få mig att äta oftare. Som om hon kunde bestämma det!!! Men jag har kommit på att om jag lägger i växel 3 på skrikskalan så ger hon upp. Hon skulle bara veta att jag har två växlar till!!!

Var var jag...jo, äta. Mamma hade tänkt bädda rent innan vi stack till babysimmet men jag käkade i 45 minuter. Tror det är rekord.

Sen blev det bilfärd igen. Babysimmet var jättekul idag, tom när mamma försökte dränka mig. Och hon fick dessutom beröm för dränkningstekniken. Och jag hade visst väldigt bra dykreflexer. Så bra att mamma fick order att blåsa på min näsa så fort jag kom upp så jag slapp få panik över att det inte gick att andas. Dykreflexen släpper visst då.

Egentligen skulle pappa varit med på babysimmet idag men han ligger fortfarande sjuk iGöteborg. Kommer med första tåget imorgon bitti.

Hem, somnade i bilen, fick pyjamas på mig och somnade på soffan. Tuff dag!!

image12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0