Trollets betraktelser 35; 7-9 juli

Oj, vad länge sedan det var sen jag betraktade världen. Eller rättare sagt,det gör jag hela tiden men jag har inte delat med dig om det.

Lördagen var ett kul datum, 070707.....nästan som min födelsedag 070227. Mamma hade däremot inte så kul. Hon blev sjuk och hade jätteont i magen hela dagen. Sprang som en galning på blöjbytarstationen hela tiden. Jag erbjöd henne några av mina blöjor men hon verkade föredra ett hål i golvet med vatten i. Konstigt, varför skulle man vilja göra något annat än att plaska i vattnet?? Så här konstigt tycker jag det är:
image50

Fick en ny smakis på kvällen, majs- och potatispuré. Och det var....SUPERGOTT!!! Allt som de stora människorna stoppar i munnen verkar vara en riktig höjdare. Tyckte i och för sig att mamma såg väääääldigt skeptisk ut till smaken. Fick aprikospuré till efterrätt och även den smaken är supergod numera.

Sitter helt själv nu med bara händerna som stöd. Behöver fortfarande lite hjälp med att komma till sittande position och ibland behöver jag hjälp att komma ifrån den ramåtstupa sidoläge som jag hamnar i ibland när jag tippar äver. Men jag jobbar på balansen och det går bättre och bättre. Vi får väl se om jag behåller mamsingen när jag klarar det själv.... hon är rätt bra just nu men vad ska jag med henne till sen?

Söndagen var jag hos Melwin. Mamsingen och pappa fick också följa med. Melwin var vaken så jag pratade lite med honom. Fick ligga bredvid honom i hans resesäng medan mamsingen och pappa åt. Han blev nog helt förskräckt för han vågade inte röra sig alls. Så jag roade mig med att slicka på sängens nätsidor, kändes kul i tungan. Mamsingen, pappa och Melwins mamma käkade något som luktade starkt, thai kallade mamma det. Vet inte riktigt om jag vill äta det, det luktade inte alls lika gott som majs- och potatispuré. SOmnade i taxin på väg hem. Kanske inte så konstigt, jag hade bara tagit en kort kort sovapause på förmiddagen. Annars tog vi det lugnt hela kvällen.

Idag har vi också varit i farten. Mamsingen tog sitt pick och pack och försvann. Jag trodde hon försvunnit för alltid. Men jag och pappa gick till Melwin och efter ett tag så hade mamma hittat dit också. Jag somnade i hårdliften och plötsligt var vi hemma igen.

Nu ikväll fick jag potatis- och majspuré igen och sen fick jag en ny smak, nypon och äpple. Och vad tror du den var?? Jo, JÄTTEGOOOOOD! Har lite problem med mamsingen där.....hon är så långsam med skeden så jag blir nästan arg på henne.
image49

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0