Trollets betraktelser 34; 5 -6 juli

Sov länge igår, ända till klockan 9. Gick och badade med mamsingen. Det tycker jag om. Och ännu roligare blir det när Flodis får vara med. Flodis är en grön, vaniljluktande sak. Jag älskar att bada. Kvittar om jag är hungrig, trött eller bara ilsk...blir alltid glad av att bada.....Stänker på mamma så mycket jag kan. Har precis kommit på att det stänker ännu mer om jag använder fötterna istället för bara händerna!!


image47

Under tiden som mamsingen och jag badade så monterade pappa ihop min nya bil. Det är en SPEEDOOOO årsmodell 07 och är så ball. Jag älskar den med. Om jag trycker på rätt ställe på instrumentpanelen så börjar den spela och blinka också. Jag skrattade så det lät varje gång.

image45


I övrigt var det en trist dag. Regnet öste ner och mammas humör blev likadant. Så käre Gud, han kryllhårige på tv som pekar på Sverige eller vem det nu är som bestämmer vädret.... Lite sol tack!!!

Jo förresten. Passade på att banta idag. Bajsade för första gången på 9 dagar och det var en riktig laddning!!! Skulle varit på bvc innan jag la den laddningen i blöjan.... då hade nog BVC-tanten varit nöjd.

Idag var pappa varken snäll eller klok. Han la mig i sängen på täcket som var ihopknölat. Och vad händer? Jo, jag rullade ner från sängen. Fick en liten bula som gjorde JÄÄÄÄÄÄÄÄTTTTTTTEEEEEEEont. Eller egentligen inte så ont men jag fick massor av gos av mamma så det hade sina fördelar!! Blev mest rädd och pappa fick massor av skäll av mamsingen.

Sen har vi kört brummbrum igen. Först åkte vi till farmor och farfar. Där fanns Stinko. Han verkade jätteglad över att se mig och jag tyckte också det var kul tills han ville pussas. Gisses vilken andedräkt, borstar aldrig vovven tänderna? ISCH och TVI.

Sen åkte vi till stora varuhuset med de gula påsarna. Mamsingen och pappa skulle ha en videokamera. Jag fick en massa nya nappar och leksaker också. Jag tyckte att vi skulle ge lilltanten Isabell ett par skorts så det har vi också köpt...opps...hoppas hon inte läser detta för då får hon ju reda på det....

Körde lite bil när vi kom hem.... Dessutom kom jag på något kul. Man kan ta sig framåt...eller rättare sagt bakåt med min bil. Det är bara att röra fötterna lite så kommer man en bit. Ballt!!! Ska träna mer imorgon!
image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0