Trollets betraktelser 33, 2-4 juli

I måndags (2 juli) köpte min underbara mormor en gåstol åt mig. Jag har provat en sådan innan och den var jätterolig. Nu går jag ju inte men sitta kan vara roligt det med. Och så många knappar och spakar det fanns som man kunde trycka och dra i! I övrigt var det en shoppingdag, som vanligt. Tänk att mamsingen och mormor aldrig verkar tröttna på det. Jag fick sitta i Babybjörnen så jag somnade mellan varven. Det blir bara så himla varmt att sitta så nära mamsingen... men mysigt också så klart. När vi kom hem så fick jag prova ett plagg som jag inte ens sett att mamsingen (eller mormor rättare sagt) köpt. Det var en body med långa ben och armar, knallrosa. Mamsingen berättade att denna body gjorde så vi kunde åka till stranden för den kommer skydda mig mot solen. Undrar vad solen vill mig för illa...dessutom är det ju bara att vända vagnen så slipper jag ha lampan i nyllet. Ska bli kul att uppleva vad hon menade!

JAg fick banangröt som vanligt, tycker fortfarande att det är jättegott. Idag fick jag dessutom har något rosa, plastigt på magen istället för en diskhandduk. Mormor har dessutom sett till att jag har vanliga dreggelhaklappar. Innan har mamsingen envisats med att byta bodies ett par gånger om dagen istället. Men haklappen var god och mormor busade med den.

Jag satt själv idag. Har kanske inte helt hittat balansen men jag kan stödja mig själv med händerna framför mig och ännu lättare blir det om jag har lite kuddar runt omkring mig.
image43

Men jag var arg under hela dagen. Har ju inte bajsat på en hel vecka så det börjar bli dags.

Tisdag var det brumbrum-dag igen. Du vet en sådan där dag då vi sitter i brumbrummen jääättelänge och plötsligt är någon helt annanstans. Igår var vi plötsligt hemma igen. Jag kände igen lampan i taket i sovrummet, tittade länge på den. Mamsingen var jättetrött men det var inte jag, jag sov ju nästan hela vägen. Men för att vara snäll så somnade jag med, mamsingen blir på så tråkigt humör när hon är trött och hungrig. Det har jag nog ärvt av henne för det blir jag med!

Idag sa mamma att hon har namnsdag. Jag firade henne genom att låta henne sova länge. Sen gick vi och badade. Egentligen ska vi gå till Hembygdsparken idag, det är ju onsdag men vädret är lite hipp som happ. Det regnar och solen skiner samtidigt.

Jag har lärt mig något roligt idag. Jag kan ta mig framåt. Eller rättare sagt åt sidan. Kom på att om jag lägger mig på magen ocg sen rullar ner på rygg igen så har jag förflyttat mig en bit. Mamsingen blev helt förskräckt när jag närmade mig sängkanten. Trodde hon skulle tycka det var roligt att jag flyttade på mig. Roligt tyckte hon i alla fall det var när jag skrattade "på riktigt". Hon härmade ett ljud som jag gjorde och det lät så kul så jag sa "hahaha". Då upprepade hon ljudet om och om igen, gisses så tjatig hon kan vara!

Jag sjunger också. Mamsingen trodde först att jag var ledsen eller arg. Hon fattade inte att jag bara tycker om att höra min egen röst, korkad mamsing. Hoppas att jag inte ärvt det av henne.

På eftermiddagen gjorde jag och mamsingen en utflykt med brummbrummen. Mamsingen ville köpa nya girafftofflor till mig men det fanns bara för bäbisar, inte till så stora tjejer som jag är. Dumma dumma Teddykompaniet!!!

Fick smaka aprikospuré med päron. Mmmm, njäe... jo, jag åt men så himla gott var det inte. Dessutom serverade mamsingen den kall. USCH!!! Varför i hela friden skulle man vilja äta något kallt?

På kvällen mötte vi en skäggig gubbe. Han presenterade sig som pappa så det var han kanske. Har i sådant fall inte sett honom på 10 dagar. Han bjöd mamma på räkmacka på stan i alla fall. När han sen ville ha en öl till så protesterade jag högljutt. Molnen såg otäcka ut och jag ville hem innan det började regna. 15 minuter efter vi hade kommit hem så öste regnet ner. Tack vare lilla mig så slapp vi bli blöta. Men jag tycker om att höra regnet innan jag somnar.

Nedan ser du klänningen som jag valde själv på POPs rea.....
image44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0