Trollets betraktelser 33; 10 juli

Mamsingen blev arg på pappa häromdagen. Han satt sig visst på en manick som gör att bilderna på mig flyger från klicksaken, som mamma kallar kamera, till datorn. Men min datarfreak till pappa fixade det på annat sätt så nu är jag tillbaka i cyberspace för att beratta vad som händer och sker runt omkring mig.

I tisdags tvättades det för fullt här. Mamsingen och pappa hade inte tvättat sen innan midsommar. Jag och mamsingen var ju uppe hos mormor och när vi kom hem så hade mamsingen skrivit upp fel dag så vi missade den. Ingen större fara på taket, jag har kläder till ett helt barnhem..... Mamsingen upptäckte det (och skämdes) när hon rensade ur för små plagg till mig igår. Jag tyckte det var bra att hon rensade ur! Nu finns det plats för mer till mig! Hon köpte förresten en hel del nytt när hon försvann i måndags, då när jag och pappa själva´åkte till Melwin. Hur ofta har POP rea egentligen? Jag tror mamsingen bara säger så för att lura pappa!!!

Tillbaka till tisdagen....jag tog mamsingen med mig och hälsade på Tanten Helena och Lilltanten Isabell. Isabell tyckte in om shortsen som jag hade köpt. Pappa kom också dit efter ett tag och de fikade. Jag fick ligga på golvet som en annan baby istället för att sitta med. SÅ jag blev JÄTTEARG!!!

När vi kom hem så tvättades det och tvättades och tvättades. Mamsingen hjälpte inte till så mycket, hon var trött. Men det är inte mitt fel! Jag låter henne sova nästan hela nätterna, bara ett eller max två snacks vill jag ha. Nä, det var pappa som var besvärlig. Du förstår, min pappa snarkar. Och i måndagskväll drack han en flaska vin till maten (luktar inge vidare!!!), två öl när vi var ute och gick (mamsingen drack Caffelatte med masssssor av koffein i) och sen en liten whiskey när vi kom hem. Det måste vara jobbigt att dricka för han somnade med mig när jag skulle nattas. Han somnade, inte jag..... Så mamsingen väcktes av snarksnarksnark hela natten och var på ett jäkla humör på morgonen. Jag och pappa tyckte det var bäst att låta henne slöa mest hela dagen, bara hon först sorterade tvätten. Tror ändå hon ångrade sig i slutet av dagen, pappa är visst lite halvkass på att tvätta. Drog inte i mina kläder och torktumlat mina tandiga byxor. Men mangla är är bra på!

image51

På kvällen blev jag riktskändis. JAg hamnade på första sidan på Aftonbladets nätversion. Varför vet jag inte riktigt men du kan ju läsa själv om du vill.
http://aftonbladet.se/vss/sommarextra/story/0,2789,1115475,00.html

Javisst ja, jag fick en ny barnhörna också med en uppblåsbar pool. Tror mina föräldrar missförstått pool.... De hällde inget vatten i den utan de tänkte nog att jag skulle ligga och bada i den, utan vatten och med kläder på. Korkade människor. Men den är ganska mjuk och jag slår mig inte när jag tappar balansen vid sitträningen. Dessutom medföljde en massa roliga uppblåsbara ringar och sjöstjärnor. De var jättegoda!!


image52

Oj, jag får nog skriva om onsdagen lite senare..... Nu ska jag och ta ny spruta. Få se om jag dessutom gått upp lite i vikt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh så söt hon är! Längtar tills jag får se henne live igen!

2007-07-17 @ 10:10:52
Postat av: Python

som sa den förra kommentaren också förresten.
Ytterligare en betraktelse: Den där rosa prylen som sticker upp, ser lite... ehhh, tvivelaktig ut? *rodnar*

2007-07-17 @ 10:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0