Trollets betraktelser 32; 30 juni och 1 juli

I lördags hände inte så mycket. Vi for och flög vi igen. En massa shopping.

När vi satt och fikade på stan så började jag bli hungrig. Talade om det för mamma så hon sträckte fram ett glas. Jag vet hur man dricker ur glas, det har jag sett mamsingen göra. Nu var det inte riktigt lika lätt som det ser ut. Hälften hamnade i fel hals och hälften hamnade på tröjan. Och vad var det för hemsk dryck jag fick? Vatten? Usch och tvi! Nänä, inget för mig. Så om mamma inte fattar när jag ber snällt om mat så får man väl ta till storsläggan. Och det gjorde jag. Jag gav hals som om min sista stund kommit. Och vips fattade mamsingen och mormor att det var bråttom. Vi halvsprang genom stan, körde brummbrummen snabbt hem till mormor och sprang in i ösregnet. Sen fick jag äntligen mat. Det var på tiden, jag höll på att få ont i halsen av allt skrikande.

Ville inte sova på kvällen så jag fick somna på en kudde i mamsingens famn framför tv:n. Me like!!!!
image41

Söndag, vaknade rätt sent. Fick mat och sen somnade jag och mamsingen igen vid tio. Väckte henne lite försiktigt tre timmar senare. Sen dök min morbror upp. Så fin han är. Vet inte riktigt vad en morbror är men jag ska i alla fall gifta mig med honom. Han såg helt annolunda ut än mamma. Han hade samma färg på ögonen som mormor och mörkt hår. Faktiskt liknade han mormor lite, undrar varför. Men så fin han var. Jag tittade och tittade och tittade på honom. Tror han gillade mig med för han busade massor med mig. Han försökte killa mig men jag är ju inte killig, pillutta honom. Sen fick jag klappa på hans huvud. Det var stickigt och jättekul att känna på.

Fick gröt, en stor portion. Så det sista av gröten kladdade jag mest med.

Sen började missnöjda kvällen. Det hela började med att mormor inte lät mig titta på tv. Jag blev skitarg och skrek så att rösten vek sig och jag fick hosta. Då åkte jag i säng. Sen blev mormor arg på mig! Bara för att jag hellre ville slicka på mina tår och skratta åt henne. Fick ligga på filten istället men det var inte heller kul. Somnade till slut en stund i mammas knä men vaknade igen när hon bar in mig till sängen. Fick lite mat och somnade efter mycket om och men. Tror att tom mamsingen blev arg på mig..... Konstiga människor, jag ville ju bara vara vaken och umgås med dem!
image42

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0