Trollets betraktelse 38, 20-23 juli

Oj, har inte skrivit på lääääänge. Ska försöka komma på vad jag gjort och fylla på lite då och då. Korten kommer inte förrän nästa vecka, pappa har ju tagit sönder bildöverföraren.

 

Fredag

Vilken dag, mamsingen smakar pyton!! Hon käkade något som hette Langos igår och nu stinker hon värre än Stinko. Och smakar säkert som Stinko gör också, tvi tvi tvi. Jag fick lite utpumpad mjölk istället. När ska hon lära sig att jag inte tycker om vitlök och vanlig lök?

Farmor och farfar dök upp och tog med sig Miko. Mamsingen packade och plötsligt skulle vi ut och fara igen. Somnade i bilen men väcktes efter bara en liten, liten stund. Mamsingen och pappa behövde äta lite. Sen somnade jag igen och väcktes igen. Då var det dags för fika på pappas favoritfik i Göteborg. Marmelad hette det men jag såg ingen sylt någonstans. Sen slängdes jag in i bilen igen och väcktes vid ett stort köpcentra. Det värsta var att kossan, jag menar mamsingen, var borta när jag vaknade men hon dök upp efter ett litet tag. Puhhh?trodde det bara var majs-och potatispuré som gällde där ett tag.

 

När vi till slut stannade och packade ur allt ur bilen så var vi på det där stället där jag döptes. Trodde att det skulle vara lika många människor som sist men det var bara jag, Mamsingen och pappa. Somnade vid den öppna elden medan det smaskades räkor runt omkring mig.

 

Lördag

Oj, vilken jobbig dag. Jag har jobbat järnet. Jag har känt efter hur varm köttfärssås är (jättevarm!! Stygga stygga köttfärssåsen), flirtat med en massa killar och tjejer som verkar tycka att jag var minst lika kul som jag tyckte att de var, jag har hjälpt mamma att skära morötter (hon skar och jag dreglade på dem) och grillat banan men choklad. Fick inte smaka något men men?. Luktade gott i alla fall.

 

Söndag

Vaknade till i morse och då fattades både mamma och pappa. Kunde inte fatta var de tagit vägen men det verkade som om de var uppe och bakade mitt i natten. Konstiga föräldrar jag har. När bakningen sedan skulle in i ugnen så gick brandalarmet igång många gånger. Mamsingen tyckte nog värre om ljudet än vad jag tyckte men ändå envisades hon med att hålla för mina öron. Det lät konstigt då och jag skrattade massor.

 

Vid lunch fick jag vara arbetsledare i köket igen. Tror jag gjorde ett rätt bra jobb för alla som käkade verkade glada att se mig.

 

Det har blivit mycket lättare att få Mamsingen att bära mig. Hon fick nämligen låna något av Ickegudmor Anna i torsdags; en sjal som funkar som en babybjörn. Mamma är lite valhänt med att sätta på den och mig däri men hon lär sig nog. Det som var så bra med sjalen var att jag kan ställa mig upp när jag vill. Mamsingen tyckte inte det var lika bra men hon vänjer sig nog. Jag ser mycket bättre när inte en massa hårda kanter sticker upp.

 

På eftermiddagen sov mamma och jag ett bra tag. Pappa tyckte att vi såg roliga ut för vi låg på exakt likadant sätt. Men det är väl inte så konstigt? Jag har väl ärvt ungefär 50% av Mamsingen.

 

Måndag

Efter frukosten så åkte jag och mamma själva med den gröna brummbrummen. Vi körde och körde och körde. Till slut tröttnade jag och blev tvärilsk. Blev lite gladare när jag fick låna Mamsingens mobil. Hämnades den långa bilresan genom att dregla ner hela telefonen.

 

Det som var bra med resan var att när den äntligen verkade vara slut så träffade jag mormor. Hon hade fortfarande kvar den fina lampan i köket. Visste väl att jag kunde lita på henne.

Kommentarer
Postat av: Ickegudmoren

Vadå ställer sig upp? Sicken liten akrobat...
Och vad i hela friden sysslar ni med, bakar mitt i nätterna - tokar!!!

2007-07-25 @ 22:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0