Trollets betraktelse 37; 18-19 juli

Onsdag, tror jag.... Nu när pappa är hemma så är det svårt att veta vilken dag det är. Men det var en händelserik dag. Först sov vi länge (till 9) och sen tog vi Stinko på en lång promenad. Jag somnade på vägen ner till stan och sov under tiden som mamma och pappa käkade varsen macka. Men när jag vaknade så hade mamma trollat fram varmt vatten och risgröten var klar. För första gången hade hon gjort ordentligt med mat och jag anar att det inte var en smakis.

Sen gick vi till BVC. Tycker vi springer där ofta just nu. Mamsingen kändes lite konstig, lite orolig men jag försökte lugna henne med det allra bredaste leenden jag har på lager. Vi fick träffa en annan BVC-tant idag. Henne tyckte jag om! Hon hade en så himla fin röd tröja och såg snäll ut. Så jag flirtde järnet med henne. Fick sitta i pappas knä och mamma busade med mitt lamm som kan spela. Plötsligt var det något som hoppade upp och stack mig i benet. Jag har varit med om detta innan och det gör ONT. Men 15 sekunder senare så var mammas busande roligare igen. Mamsingen sa att jag var en superduktig tjej...Vet jag väl.

image60

På kvällen åt vi på balkongen. Det blåste jättemycket så jag fick sitta i min tjocka overall. Känner mig som en Teletubby i den och kan knappt röra mig! Fick i alla fall smörgåsrån att suga på. De känns lite konstiga. Först är de hårda och liksom lite knottriga men efter bara en liten liten stund så är de blöta och sladdriga. Jag undrar vad det beror på.

Torsdag. Mamsingen tvättade och pappa läste nya Harry Potter-boken nerladdad från nätet. Vilken buse han är.
Var lite hängig och kinkig stundtals men det ska man visst bli av det som stack mig igår. Somnade i bilen när mamma skulle till tandläkaren i Helsingborg och vaknade inte förrän vi var hemma igen.

På eftermiddagen åkte vi till en ny stad som jag aldrig varit i, Sjöbo. Vi gick till en kyrkogård och hon sa att hennes mormor och morfar var där men jag såg dem inte. Jag tittade och tittade men ingen mormor!

Sen gick vi på marknaden. Oj, så mycket ljud och folk det var. Jag orkade bara en liten liten stund, sen somnade jag.

image61

Vaknade till när jag sattes i bilen men somnade om och vaknade inte förrän vi stannade på nästa ställe. Det var ett spännande ställe! Hon som vi skulle hälsa på hette Anna men jag tror de ljög om det. Jag vet väl hur min gudmor Anna ser ut och inte tusan var det hon. Men gillade henne och hennes sambo skarpt. Men det var som sagt ett kul ställe ändå. Anna hade jäääääättestora hundar som luktade konstigt. Häst kallade mamma dem för. Sen fick jag banangröt, jättegott.

SOmnade i bilen när vi åkte hem. Ville inte ha så mycket mat när vi kom hem och somnade tillsammans med pappa strax därefter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0