Trollets betraktelse 35; 15-16 juli

Oj, vad tiden går fort nu när pappa är hemma. Men så mycket händer det inte. Vi tar det mest lugnt.

image56


I söndags var vi ute och gick en runda och jag fick leka med de stora barnens leksaker. Gunga var kul men pappas försök att få mig klättra i klätterställningen var inte så lyckat. Tycker det är kul när både mamsingen och pappa är ute och går med mig. Mamsingen är bra p åatt putta på min taxi men pappa är bättre på att busa med mig. Tror jag valde en rätt ok kombination på föräldrar.

image57

image58
Sen åkte sen ner på stranden och grillade. Det blåste massor men mamsingen hade packat ner min fleeceoverall så jag hade det gott. Somnade till ljudet av vågornas brus.

image54

Igår hände det däremot lite mer. Först åkte pappa iväg tidigt. Jag trodde det var som vanligt när han försvinner och är borta lääänge. Jag och mamma myste och gosade och sjöng. Sen somnade jag tvärt och väcktes av att mamsingen ville att jag skulle äta. Så det gjorde jag. Jag hade precis ätit klart när Tant Helena dök upp och vi rullade taxi till stan. Mamsingen och Helena käkade lite och sen fick jag mat. Hallon-och äppelpuré och det var riktigt smaskigt!! MUMS!!! Åt nästan hela burken och passade på att göra lite röda dekorativa fläckar på mammas vita tröja. Måste ju kissa in reviret.

När vi kom hem så var pappa hemma igen. Han hade varit med Bubblan och fått ny AC installerad. Kan inte fatta att mamma får det i sin bil men min taxi förblir varm och svettig. Stygg värld jag lever i.

På kvällen åkte vi till stranden igen och grillade. Tant Helena och Fredrik den läskige var också där. Somnade gott på vägen hem och fick sen sitta i min bilstol på balkongen till ett på natten. Då väckte mamma mig och tyckte att det var dags för mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0