Trollets betraktelse 35; 13-14 juli

Pappa har skaffat sig en ny leksak som jag inte får leka med. Borrelia kallar mamsingen och pappa det för. Tror han stal det i väntrummet på BVC för det var där vi var en sväng igår eftermiddags.

Efter pappas BVC-besök så åkte vi till Torekov och käkade glass. Eller rättare sagt, mamsingen och pappa åt glass och jag fick något ännu bättre. Aprikos, banan och äpple i mosad form. På burken stog det att man skulle ta en eller två teskedar till en början men hur i hela friden ska man bli mätt på det? Jag krävde mer och mer. Fick jag inte det tillräckligt snabbt så skyndade jag på mamsingen HÖGLJUTT!!! MERA MERA MERA skrek jag för fulla halsar. Tror aldrig jag ätit något så gott som denna puréen. Till och med mamma och pappa tyckte den var god.

Vi passade på att rasta Stinko nere vid havet också. Det luktade nästan lika äckligt där som vad han gör...ruttet någonting...issssch. Men han verkade vara nöjd såsom han skuttade och levde loppan. Han fyller visst 10 år nästa vecka. Vet inte riktigt hur lång tid det är men jag skulle tippa på att han är lika gammal som mamma...minst.

image55

På kvällen tog jag med mamsingen, pappa och Stinko till stranden. Somnade gott en stund med vågskvalpet i bakgrunden. Jättemysigt var det.

Idag har vi varit ute och gått en runda. Jag sov bara halvvägs men tyckte om promenixen. Pappa provade med att sätta mig i sittdelen på taxin men mamsingen tyckte att jag såg ut att vara för liten för det. Selen passade men jag försvann liksom i den stooora BRIO-taxin. Blev en aningen sur när jag var tvungen att ligga ner istället. Jag ser ju ingenting då! Får nog ta upp det där till förhandling, såhär kan vi ju inte ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0